Skip Navigation Linksראשי > סופרים קלוריות > מיה אוכלת נכון> בין לבין: ארוחות ביניים. כתבה

בין לבין


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

ארוחת ביניים בין הארוחות הגדולות אינן זכות – הן חובה. הן שומרות על קצב חילוף החומרים, על תחושת שובע ואנרגיה לאורך היום, על רמות סוכר טובות ועל שריפת שומן של הגוף. הדיאטנית מיה בן אפרים מסבירה. כתבה שביעית בסדרה

כתבה זו הינה כתבה שביעית בסדרה על אכילה במהלך היום.

ארוחות ביניים הן בדיוק כמו פעילות גופנית. כולם ממליצים עליהם, מדברים על חשיבותן לבריאותנו, מחליטים לנסות אותן, עד שלבסוף שוכחים או לא מוצאים זמן בשבילן.

מהי ארוחת ביניים?
ארוחת ביניים היא ארוחה קטנה, דלה בשומן, המבוססת על פחמימות, וערכה התזונתי לא עולה על 200 קלוריות. ארוחת הביניים מתאימה לשעות שבין הארוחות העיקריות. בד''כ בבוקר, בשעה 10:00, ואחה''צ, בשעה 16.00.

למה היא חשובה?
ארוחות ביניים הינן ארוחות חובה. לא זכות, חובה. הן שומרות על קצב חילוף החומרים, על תחושת שובע ואנרגיה לאורך היום, על רמות סוכר טובות ועל שריפת שומן של הגוף.
כשאנו אוכלים כל כמה שעות הגוף מפריש אינסולין מהלבלב, המאזן רמות סוכר ובכך שומר עלינו אנרגטיים. כשאין לנו סוכר בדם, ואנו רעבים ועייפים, תחושת החיוניות יורדת וכאן, הפסקנו לשרוף שומן בגוף, מעתה אנו שורפים שריר או יותר נכון, גליקוגן.

האם לא עדיף לאכול ארוחה מרכזית גדולה?
ארוחות כבדות משאירות אותנו שבעים. האם זה טוב? לא. גם לא יעיל.
ככל שהארוחה משתקת אותנו לשעות, נזכר מאוחר מידי בערב (אם אכלנו ארוחת צהרים גדולה מדי) או בשעות אחה''צ (אם אכלנו ארוחת בוקר גדולה מדי), ונהיה רעבים בשעות לא פרופורציונאליות, שישבשו לנו את מהלך היום. מצב זה יגרום לכך שהגוף ישתמש במאגרי גליקוגן ויצמצם מסת שריר בו בזמן שידלדל מסת שומן.

ואיך זה מסתדר עם הדיאטה?
בכדי לשמור על משקל תקין ואחוזי שומן נמוכים ובריאים, יש לתת לגופנו כל 3 שעות מנת פחמימה קלה. גם אם מדובר ב- 2 גזרים, פרי או 2 עוגיות בינוניות.
חשוב, לזכור לקחת איתנו, בכדי לא להיתקע בלי ואז להתנפל מרעב על משהו מחוץ לתחום.

איזה מאכלים מתאימים לארוחת ביניים?
פרי, חטיף בריאות, יוגורט, מעדן, חטיף מלוח, דגני בוקר עם חלב, סנדביץ' קל עם ממרח.

ואל תשכחו, קפה זה לא ארוחת ביניים, גם לא הקרואסון..

לבריאות ובתאבון.

מיה בן אפרים הינה תזונאית ודיאטנית קלינית(Bsc) , ומייסדת חברת Food Coaching, אימון אישי להרזיה.