Skip Navigation Linksראשי > סופרים קלוריות > מיה אוכלת נכון> ישיבה מסוכנת. כתבה שנייה בסדרה

ישיבה מסוכנת


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

שוב נשנשתם במהלך הישיבה? שוב נשבעתם לעצמכם שהפעם לא תיגעו בקרואסונים, בבורקסים או בעוגיות, ובסוף – טחנתם בלי חשבון? הדיאטנית מיה בן אפרים מנסה להסביר למה זה קורה, וגם נותנת טיפים למניעה. כתבה שנייה בסדרה

כתבה זו הינה כתבה שנייה בסדרה על אכילה במהלך היום.

''בוקר טוב, הישיבה התחילה''.

קמנו בבוקר, התלבשנו, פצחנו את היום עם חיוך נהדר, קפה מהיר ויאללה לפקקים של תל אביב. כמו בכל יום, דרכנו למשרד עמוסה במכוניות, צפצפות, חום מנוע ועצבים. מגיעים לעבודה עם סיפורים מפה ועד הודעה חדשה, ובמהירות - היישר למשרד, למחשב או לפגישה.

ואז, כשמתיישבים על הכסא, בדיוק אז - הבטן מתחילה לצפצף. אבל, ''אין זמן לאכול כלום וחוץ מזה אין לנו כלום. לא הבאתי ושוב שכחתי''. לכן, מחזיקים אצבעות בתקווה שיהיה משהו טעים בישיבה.

מוכר?

אז נכון, בישיבות בעבודה יש ''משהו טעים''. ובלית ברירה זה כנראה ה''משהו'' שאנחנו נאכל. במקום ארוחת בוקר, במקום ארוחת עשר, במקום משהו משביע ומזין, נאכל עוגייה. אחת, שתיים, תשע או עשר. ואופס, כבר חטאנו לנו. ונאמר לעצמנו, ''התחלתי את היום רע!''. נצא מהפגישה ונאכל צהריים טוב, בריא ולא נוראי, כדי להרגיש טוב. אבל בצהריים, כאילו להכעיס, שוב אוכלים יותר ממה שתכננו.

''איך זה קרה?'', אני שואל את עצמי, ''למה גוועתי ככה בצהריים, ולא עמדתי בפיתוי?''.

התשובה פשוטה: רעב.

אז מה בדיוק קרה? בואו נחשוב:

כשאני קם בבוקר ולא נותן אנרגיה זמינה לגוף שלי, אני מעביד את האנרגיה ה''עצורה'' בגופי. לצערי זה לא שומן, זה אנרגיה שמקורה בשרירים. בכל זמן נתון כשבגופי אין מזון זמין לכ-3 שעות, או כשיש הרבה הפסקות בין הארוחות, הגוף לא משתמש בשומן, אלא בשרירים. זוהי סיבה אחת להשמנה, ללא ספק.

ואז, מגיעים למשרד, רעבים קצת או לא, מה שבטוח, לא שבעים! וכשלא שבעים, יותר מתפתים. כל עוגייה בא לנו, כל פחמימה רצויה לנו, כל נשנוש נעים לנו, והחיסרון הוא שכל מה שנכניס יש לו שם אחד - ג'אנק פוד.

ג'אנק פוד זה מזון ללא ערך תזונתי, עשיר בקלוריות, בשומן ובקמח לבן. לפעמים עם או בלי סוכר. האוכל יעלה לנו את רמת הסוכר בדם, ויוריד תיכף ומיד. העלנו את כמות הקלוריות היומית, ובאמת - לא יצאנו שבעים. עד שנגיע לצהריים, נהיה רעבים שוב, אפילו מאוד.

המלצה לימי ישיבות ובכלל:

אכלו סנדביץ' או דגני בוקר לפני העבודה או בדרך אליה, כדי שתגיעו לישיבה שבעים. קחו פרי או חטיף בריאות שיהיה לכם בכיס, שלא תהיו רעבים ותתפתו בטעות לתוספת השומן מהעוגיות, הקרואסונים או הבורקסים. לפחות לא כל יום.

מיה בן אפרים הינה תזונאית ודיאטנית קלינית (Bsc), ומייסדת חברת Food Coaching, אימון אישי להרזיה.