לחם בשר הרצליה

לא על הויסקי לבדו


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

   ניר גאון ויונתן שי מעמותת הויסקי, מגלים מה הפך את המשקה לסמל מעמד ומי הם שותי הויסקי החדשים.

הבר היה מלא ורועש כשנכנס בונד לבוש בקפידה עם עניבה, חליפה ושיער מסורק לאחור. בצעד בטוח ניגש אל הבר לידו ישבה גברת בסוף שנות השלושים, לבושה שמלת ערב נוצצת וחושפנית.
''וודקה מרטיני מנוער ולא מעורבב?'', שאלה אותו הגברת במבטא צרפתי כבד עם חיוך בזוית הפה.
''למען האמת לא. אשמח לקבל מאלט, סינגל מאלט. מעט מים. ללא קרח'', ענה בונד בלי להניד עפעף.

כן, ג'יימס בונד שותה וויסקי.
סצינה זו מסרטו האחרון של ג'יימס בונד מדגישה את כוחו ההולך וגדל של עולם הוויסקי כיום. מול אופנות שונות בעולם האלכוהול המופיעות באותה מהירות בה הן נעלמות מצליח הוויסקי לשמור על יציבות ומכירותיו עולות מידי שנה. אולי בגלל שמעבר להיותו משקה מורכב ואיכותי, וויסקי הוא גם היסטוריה, מסורת ותרבות, עובדה המלכדת סביבו מעריצים רבים ברחבי העולם.

ברוב הברים כיום מהווה הוויסקי את החלק הגדול והיוקרתי מסך כל הבקבוקים, אבל רק לפני שנים מעטות היה מבחר סוגי הויסקי בברים קטן לאין שיעור מזה המוצג בהם כיום. במסגרת התפתחות זו, הצטרפו מדינות נוספות לרשימת יצרניות הויסקי הגדולות מעבר לארבע המדינות המפורסמות (בריטניה ואירלנד החלוקות ביניהן עד היום מי היא מולדת המשקה, ארה''ב המזוהה כמובן עם תירס וקנדה, שנכנסה לרביעיה בזכות תקופת היובש בארה''ב).
הראשונה בין מדינות הויסקי החדשות היא הודו. כמו בעולם ההיי-טק, גם בעולם הוויסקי הפכה הודו לשחקנית חשובה, הן כצרכנית (למעלה ממיליארד בני אדם) והן כיצרנית, אולם יש הטוענים שחלק מהוויסקים ההודים עשויים ממולסה (קנה סוכר) ולכן לא ניתן להגדירם כוויסקי. כך או כך, הודו נמצאת ללא ספק על מפת הוויסקי העולמית.
המדינה השניה, החשובה לא פחות והאיכותית הרבה יותר, היא יפן. כמו בתעשיות הרכב והאלקטרוניקה עליהן השתלטה יפן במהלך השנים, גם עולם הוויסקי בתחילתו של מהפך או לפחות שינוי אותו נרגיש כבר בשנים הקרובות.
והנה כמה עובדות נוספות:
- ויסקי סקוטי הוא אחד מחמשת מוצרי הייצוא הרווחיים בבריטניה.
- כל שנייה נמכרים 30 בקבוקים של וויסקי סקוטי בעולם.
- יוון נמצאת במקום הראשון בצריכת וויסקי בממוצע לאדם.
- בצרפת, כמות הוויסקי הנמכרת בחודש אחד גדולה מכמות הקוניאק הנמכרת בשנה
שלמה.


לחם בשר הרצליה אירועים חדש