Skip Navigation Linksראשי > מאמרים ראשיים > מסעדות מומלצות> מתכון למרק קרם - 2eat.co.il

מרק קרם: הסוד


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

ושוב חוזר אלינו החורף, וגם אם לא מספיק קר, כדי שיהיה לנו למה להתגעגע: מתכון פשוט למרק קרם, עם כל ירק שתבחרו. ענבל שקד מגלה את הסוד שמאחורי "המרקם הקטיפתי, האחיד, השמנתי והמיוחד מכדי להתבשל במטבח שלי"

כל חיי האמנתי שמרק קרם טעים הוא סוד מסחרי של מסעדות. ממלכה קסומה, עם מרקם קטיפתי, אחיד, שמנתי, מיוחד מכדי להתבשל במטבח שלי. תמיד תהיתי איך לעזאזל הם רוקחים את המרק המעולה הזה, אך מכיוון שהדבר נראה לי בלתי אפשרי לבני אנוש שאינם מתקראים "שף", לא טרחתי אפילו לנסות ולגלות את סודו הכמוס של מרק הקרם.

והנה, לאחרונה נתקלתי ממש במקרה ברשת במתכון למרק קרם ארטישוק. מצמצתי בחוסר אמונה, אבל ניסיתי. אחרי ששיפרתי מעט את המתכון החלטתי לנסות אותו על עוד כמה ירקות, וגיליתי באופן לא מאד מפתיע, שכל מרקי הקרם מבוססים על אותם עקרונות פשוטים, שאופן הכנתם זהה, וכך גם משך בישולם.

כמובן, עם הגילוי המרעיש, הרגשתי שאני לפחות ג'וליאן אסאנז' והחלטתי שעליי לחשוף את העקרונות הללו לעולם, בתקווה להביא עתיד טוב יותר לכל הילדים שחוזרים רעבים מבית הספר ולרווקים בעיר הגדולה שנאלצים לסבול מרקי ירקות ועוף סתמיים במקום ליהנות מחוויה קולינרית ברמת מסעדה בביתם.

והעקרונות:

ראשית, עליכם להחליט איזה מרק אתם רוצים להכין: ארטישוק / בטטה / דלעת / פטריות וכו'. בחרו כ-500 גרם מהירק שבחרתם (שתי סלסלות פטריות / 2 קופסאות שימורים של לבבות ארטישוק / חתיכת דלעת או בטטה. אפשר גם לנסות מרק קרם תפוחי אדמה או כל ירק אדמה אחר שנתקלתם בו במסעדה ובא לכם לשחזר).

עקרון #1 – המצרכים הקבועים:

בלנדר חזק
2 תפוחי אדמה בינוניים, חתוכים לקוביות (תפוחי האדמה מסייעים להסמכה ולמרקם של המרק).
2 שיני שום קצוצות
בצל לבן בינוני חתוך לקוביות
2 ליטר מים (8 כוסות) רותחים
קופסת שמנת לבישול 10% שומן / שמנת סויה לבישול אלפרו 5% שומן
כ-20 גרם חמאה / מעט שמן לטיגון
מיץ מחצי לימון (מומלץ למרק ארטישוק / פטריות)
עירית קצוצה / פטרוזיליה קצוצה
2 כפות מרק בצל / ירקות
אפשרי להגשה: לחם שחור פרוס

עקרון #2 - הבישול הראשוני:

כל מה שעליכם לעשות הוא לטגן את הבצל ואת השום עד להשחמה, להוסיף את הירק הנבחר ואת תפוחי האדמה ולטגן כמה דקות. להוסיף את המים עם אבקת המרק (בצל או ירקות, לבחירתכם. אני מעדיפה בצל כי הוא נותן יותר טעם), להביא לרתיחה ולבשל על אש בינונית 20 דקות עד להתרככות הירקות.

עקרון #3 או "הסוד":

מעבירים את תכולת הסיר לבלנדר וטוחנים עד לקבלת עיסה אחידה. אם גודל הבלנדר אינו מספיק, אפשר לחלק את הערבול לשני חלקים. מחזירים את העיסה לסיר, מוסיפים את השמנת, מבשלים כמה דקות עד לרתיחה, מערבבים היטב, מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם, וזהו, המרק מוכן.

עקרון #4 - ההגשה:

מפזרים מעל עירית או פטרוזיליה קצוצות. אפשר להניח בתחתית הקערית צנים מלחם שחור, שמתרכך עם מגע המרק ומוסיף לטעמו.

הערה: במרקי ארטישוק, מומלץ להשרות את קוביות הארטישוק כמה דקות במיץ הלימון טרם הטיגון. במרקי פטריות – אפשר להוסיף את מיץ הלימון בעת הטיגון, לפני שמוסיפים את המים.

סוד לחובבי דיאטות, בריאות, כשרות ולרגישים ללקטוז:

סוד שני ונפלא שגיליתי כשהייתי בסופר וחיפשתי שמנת למרק, הוא את שמנת הסויה לבישול של אלפרו. זו שמנת לבישול בריכוז של 5% שומן בלבד, וכשניסיתי אותה עם המרקים היא עבדה מעולה. לא מרגישים הבדל בטעם הסופי וגם לא במרקם. היא הרבה פחות כבדה על הבטן, כך שאם חשקה נפשכם במרק טבעוני / פרווה / דיאטטי / ללא חלב / סתם בריא יותר, פשוט החליפו את החמאה בשמן ואת השמנת החלבית השמנה בשמנת סויה.

סופרה ראשון לציון
לחם בשר הרצליה אירועים חדש