מסעדות, הזמנת מקום במסעדה, חיפוש והמלצות על מסעדות בתי קפה וברים בישראל
Skip Navigation Linksראשי > מאמרים ראשיים > ארוחת השבוע> כתבה על מסעדת פדריקו מתחם קולנוע חן תל אביב

פדריקו - החיים כסרט


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

"סצינת הדו-קרב: המלצר ממליץ על עלי זוקיני צרובים במילוי גבינה צרפתית, מנהל המשמרת מחזיר קונטרה עם פרחי ארטישוק פריכים, זוקיני! ארטישוק! עוד רגע יתנופפו מזלגות באוויר, או אז מכריעה הגיבורה... שפרה צח, סרט בפדריקו

במסעדה כמו פדריקו, שנמצאת ממש בתוך המתחם של קולנוע רב-חן, כמעט מתבקש להרגיש כמו בסרט. מה גם ששמה של המסעדה, יחד עם הכרזה המפורסמת של הסרט "רומא" המתנוססת על הקיר המרכזי, הם מחווה לפליני הגדול.

והנה תקציר העלילה: זוג הורים שהחליטו לחגוג את הערב האחרון של החופש הגדול, לפני החזרה אל שגרת ההשכמה-סנדוויצ'ים-חוגים-הסעות. הלוקיישן: פדריקו, ביסטרו אלגנטי עם מנות מהמטבח האיטלקי והצרפתי. צילום אווירה: תנועת המצלמה סוקרת את הריהוט המעוצב, את קיר בקבוקי היין ואת כלי החרסינה הצחורים, תוך שהיא מתעכבת על השולחנות השונים – באחד חבורה גדולה חולקת מנות פסטה מסוגים שונים, באחר ארוחת בנות עתירת סלטים ובשלישי בדיוק מוגשת פלטת קינוחים מרשימה – האקדח מהמערכה הראשונה שעוד יחזור ויופיע בסוף העלילה.

כעת עוברת המצלמה אל השולחן המרכזי, שאליו כבר מסבים שני גיבורי הסרט. קלוז אפ על פני הגבר העוטים הבעה החלטית כשהוא מכריז: "אני כבר יודע מה אני רוצה! מרק בצל קלאסי למנה ראשונה והמבורגר השף למנה עיקרית." הקשת כוסיות של יין מרלו צרפתי מציינת את רגע ההסכמה. המלצר כבר מתקרב לרשום את ההזמנה. אלא שאז מסתמן סיבוך בעלילה: "רגע," אומרת הגיבורה הראשית, "אני לא רוצה את המנות הבטוחות, אלא דווקא את הדברים היותר מעניינים ומיוחדים שיש לכם." "תברח מהר" ממליץ הגיבור למלצר, "אחרת זה לא ייגמר ." המלצר אכן יוצא, אבל, כפי שמתברר מייד, יציאתו נועדה רק כדי להביא את מנהל המשמרת כתגבורת. כעת מתחילה סצינת הדו-קרב: המלצר ממליץ על עלי זוקיני צרובים במילוי גבינה צרפתית, מנהל המשמרת מחזיר קונטרה עם פרחי ארטישוק פריכים, זוקיני! ארטישוק! עוד רגע יתנופפו מזלגות באוויר, או אז מכריעה הגיבורה – הביאו לי גם וגם. וכך, בעוד הגבר לוגם מרק בצל טעים אך מוכר, זוכה היא לשתי הברקות קולינריות משובחות מבית פדריקו. מנת עלי הזוקיני מתגלה כפרוסות דקיקות של זוקיני העוטפות שתי וערב נתח של גבינה צרפתית עזת טעם. המנה כולה עוברת צריבה במחבת כך שפרוסות הירק החיצוניות מקבלות השחמה ופריכות מעוררת תיאבון והגבינה ניתכת מבפנים. אפילו הגבר, שטועם תחילה בארשת חשדנית, מתפעל. מנת פרחי הארטישוק מדגימה גם היא טיפול לא שגרתי: הגבעולים יחד עם ליבת הירק עברו השריה במרינדה לימונית ואז טוגנו במעטפת פריכה, והנאתה של הגיבורה ניכרת על פניה.

בשלב המנה העיקרית, במה שנראה כמו השפעה הדדית בין הדמויות, הגבר מחליט לסטות קצת מהמוכר והידוע, בעוד שזוגתו חוזרת דווקא אל המנות הקלאסיות. הוא משדרג את ההמבורגר שלו, העשוי מבשר קצוץ של אנטרקוט ונתח קצבים, בשתי תוספות – גם ביצה עין וגם חזה אווז. קלוז-אפ איטי על הצלחת הצבעונית מאד, שבה משתלבים גוני החום-אדמדם של הבשרים עם הצהוב-לבן של הביצה והירוק-אדום של העגבנייה ועלי החסה. במקביל מוגשת אל עברו השני של השולחן צלחת לוהטת ומבעבעת, שבה, מתחת למעטה רוטב השמנת המוקרם, נחים להם רביולי מעודנים במילוי של תרד וגבינת ריקוטה.
פס הקול הופך לשקט מדיבורים שעה ששניהם מתרכזים במנות שלהם, מה שמאפשר לשמוע טוב יותר את השירים האיטלקיים המתנגנים כל העת ברקע. רק כשהצלחות של שניהם מתרוקנות כליל הם נאנחים בסיפוק ואפילו משמיעים את המשפט הבלתי ייאמן: אולי נוותר על הקינוח?

אלא שאז מופיע שוב המלצר, ובידיו צלחת ובה מבחר קינוחים מעשי ידי השף של פדריקו – פאי אגוזים, מרנג לימון, סופלה שוקולד, עוגת גבינה וכל מיני טארטים וטארטלטים עם קרם פטיסייר ופירות העונה. פני הגיבורים משקפים התלבטות קשה, אך הפיתוי חזק מהם ובסופו של דבר הם מכריעים בעד טארט חם של אגסים וקרם שקדים עם גלידת וניל וטארטלט עם פירות יער. הפי אנד.