לחם בשר הרצליה

סטטיסטיקפה


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

לא שקפה נמס או בוץ עומדים חס וחלילה לפנות את הזירה, אבל אם בעבר שתיית קפה אמיתי היתה ארוע חתרני כמעט, היום הוא הופך לבילוי המועדף עלינו הישראלים. וכהוכחה די להציץ במסעדות היקרות המושקעות והמצויינות שמשוועות ללקוחות, בעוד בתי הקפה מוקפים בתורי אנשים המשחרים לכסא פנוי.


יום יום, שבוע שבוע, זורמים למערכת עוד ועוד נתונים בנוגע להרגלי שתיית הקפה של ה"שתיין" הישראלי.
מעם של קפה נמס עלית, לאט לאט ובהדרגה מתרחשת מהפכה שקטה וטעימה.

לא שקפה נמס או בוץ עומדים חס וחלילה לפנות את הזירה, אבל אם בעבר שתיית קפה אמיתי היתה ארוע חתרני כמעט, היום הוא הופך לבילוי המועדף עלינו הישראלים. וכהוכחה די להציץ במסעדות היקרות המושקעות והמצויינות שמשוועות ללקוחות, בעוד בתי הקפה מוקפים בתורי אנשים המשחרים לכסא פנוי. ולא שבילוי בבית קפה הוא בילוי זול.

מהפכת האספרסו החלה אי שם באמצע שנות השמונים. עשור מאוחר יותר, כבר אפשר לצפות לעמדת אספרסו מקצועית לכל דבר ועניין בבתי הקפה שבפריפריה. אם בעבר יציאה לחופשה מחוץ לגבולות גוש דן היה כרוכה בוויתור ענק מצד חובבי הקפה לא עוד!!!
אז מיהו שתיין הפקה הישראלי ומה מייחד אותו?
אז ככה.מסתבר שכ- 90% מכלל האוכלוסיה הבוגרת בארץ שותים קפה וזה אומר נס, שחור אספרסו ונגזרותיו. מדי יום נלגמות ברחבי ישראל 2.2 מליון כוסות קפה, נתון מרשים המעמיד אותנו בראש רשימת צרכני הקפה בעולם לא רחוק מאיטליה. אלה מה? בשונה מאיטליה רוב כוסות הקפה הללו הן של קפה נמס, לפי ההערכה כ-85% מהצריכה. שאר 15% הכוסות מתחלקות בין 70% צרכני קפה שחור והיתר, 30% שתייני אספרסו ומשקאות קפה על בסיס אספרסו כמו לאטה, הפוך ואחרים. חשבון פשוט מלמד שצרכני הקפה האיכותי מהוים כחמישה אחוזים מכלל שוק השתיינים. מעט? אולי, אבל הגידול עיקבי.

העולם כמאמר הסלוגן, שייך לצעירים, וכך גם החיבה לקפה איכותי. אם אתם בני 18-30, יש סבירות גבוהה שאתם חובבים משקה קפה מבוסס אספרסו. ממידע שנאסף בבתי קפה עולה כי לא לפחות מ45% מכלל כוסות המשקה הנמכרות הן של קפוצ'ינו, רק 3.5% אחוזים אספרסו וכל היתר משקאות אחרים כמו תה שוקו וקפה נמס.
שתיין האספרסו האופייני הוא גבר מבוגר יחסית, בן 30 פלוס. מה שמבדיל אותו משתיין הקפה האיטלקי, הוא בעיקר אופן השתייה. ליאת מ" לילוש פניני בר ", חולמת על היום בו יעברו אצלה לשתיית קפה אספרסו מהיר בסגנון האיטלקי בלי להתיישב אפילו לשניה. באיטליה היא אומרת "גם אם היו רוצים אין באספרסו ברים כסאות, ומכאן שם האספרסו שאוב, מן המילה האיטלקית מיידי . מזמינים, לוגמים בלגימה אחת וממשיכים בדרך" .אולי האשם בנתוני המכירות החלשים יחסית של קפה האפסרסו , הוא ההרגל הישראלי לחבר בין קפה לבילוי שמחייב לפחות חצי שעה ישיבה, בדרך כלל עם חברים. לך תתמזמז עם כוסית אספרסו ½ שעה.
נשים אגב, הנשים מעדיפות משקאות קפה רכים יותר. לאטה, קפוצ'ינו או הפוך. בדרך כלל בכוסות גדולות ככל האפשר, שמתאימות לבילוי ארוך בישיבה.

את השינוי בהרגלי הצריכה שהתחיל בבתי הקפה העצימו מאוד מכונות הקפה שהפכו לנורמה במשרדים. משרד שמכבד את עצמו מגיש היום ללקוחותיו קפה אמיתי, ולא מסתפק בקפה נמס מאבקה. למותר לציין שגם העובדים הרבים נהנים מהאיכות, ו"מתמכרים" לה. מכאן הדרך לרכישת מכונות קפה ביתיות בהמונים, קצרה.

שחקן נוסף שחדר חזק לשוק באחרונה הם משקאות האייס קפה למיניהם. הללו מתאימים במו יד לכפפה למזג האויר הרצחני שלנו בקיץ. לא מפתיע לגלות שגיל צרכני האייס קפה צעיר יחסית, לא נדיר לראות ילדים ובני נוער, שלא נתפסים כקהל הטבעי של הקפה, יונקים בהנאה אייסים על בסיס אבקות או אספרסו, ואם תרצו מכינים את עצמם להפוך לדור העתיד של צרכני הקפה האיכותי.
28 יבואנים של קפה אספרסו פועלים היום בישראל הקטנה, וזה אומר לא מעט. נראה שמהפכת הקפה רק בתחילתה.


לחם בשר הרצליה אירועים חדש