מבשל ושר


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

שמעתם פעם את המושגים ''מבשלים אורח חיים בריא'', ''מבשלים ומתופפים'', ''מבשלים יופי" או ''מבשלים ושרים''?. שף יובל שיפמן, מייצר טרנדים סדרתי, מארגן אירועי תוכן קולינאריים שממלאים את המשתתפים בתוכן מרתק לא פחות מאשר באוכל משובח, והכל, תוך כדי סיפורים, בדיחות ,טיפים ואנרגיה חיובית

שם: יובל שיפמן

העסק: ''סדנאות בישול קבוצתיות פעילות במגוון תחומים כגון: בשרי, חלבי, סדנאות לאוכל בריא, מופעי בישול עם הומור, קייטרינג וארוחות רומנטיות''.

עבודות קודמות: ''אחרי השירות הצבאי התחלתי את לימודי בביה''ס תדמור.
אחר כך עבדתי כשכיר במספר חברות קייטרינג ולאט לאט נוכחתי כי אירועים ובישול פרונטלי הם הנישה המתאימה לי ביותר. לאחר כשנתיים של התנסות וצבירת ניסיון כשכיר החלטתי לקפוץ למים ולהתחיל בקריירה של עצמאי בתחום. אוכל להעיד על עצמי שיש בי הרבה מעוף ויצירתיות, שתי תכונות שעוזרות לי לשלב בעסק הרבה רעיונות חדשניים ומעניינים שעוד לא עשו כמותם''.

הטרנד הבא: ''בימים אלו יצאנו בסדרה של סדנאות בישול בריא, מופעי בישול בריא וכן בישול פעיל של המשתתפים. רובנו נוטים להמעיט בערכו של המזון הבריא ומבשלים עם כמויות של שמן מזוכך, אוכלים הרבה פחמימות, לעיתים אף פחמימות ללא ערך תזונתי גבוה, ממעיטים בצריכתם של ירקות ולעיתים אף לא מודעים לחשיבותם. המטרה העיקרית בסדנאות אלה היא לפתח את נושא הבריאות בצורה מעניינת, כייפית

וטעימה. הסדנאות מועברות עי שף (אנוכי) ותזונאית קלינית טבעית''.

מאיפה בא הרעיון? ''במסגרת עבודתי כשף אני נמצא סביב אוכל כל הזמן. במצב כזה קצת קשה שלא להתפתות ולנשנש את כל הבא ליד. לפני כחצי שנה החלטתי שנמאס לי להיות 15 ק''ג מעל המשקל הרצוי שלי ואני חייב לעצמי לרדת במשקל.
החלטתי להיעזר בשירותיה של התזונאית המקסימה שלי אליעזר שחשפה אותי לעולם מושגים ''קרוב רחוק'' שלא היה חלק מעולמי אז. חומרי גלם כמו קינואה במקום אורז, לחם מלא במקום לבן ,סיבים תזונתיים, הימנעות מפיתויים ביציאה למסעדות, נחיצותם של עשבי תיבול לחיינו, ויטמינים ומינרלים, אכילה איטית ומבוקרת ועוד הרבה מושגים נפלאים לחיי היום יום. מי אמר ששפים לא יכולים להיות רזים?. בין הסדנאות שאנו עושים היום יש סדנאות מבשלים גורמה לייט'' וסדנת ''מבשלים אורח חיים בריא''.

סלט קינואה, אגסים ואגוזים
החומרים הדרושים:
כוס קינואה
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
חצי צרור נענע קצוצה
אגוזי קשיו/ שקדים/ אגוזי ברזיל חתוכים גס
אגס / תפוח ירוק חתוכים לקוביות
מלח, פלפל
שמן קנולה

אופן ההכנה:
1. מבשלים את הקינואה עם 2 כוסות מים, מעט שמן ומלח. מקררים ומעבירים לקערה.
2. מוסיפים את שאר הרכיבים ומערבבים. משאירים כשעה במקרר לפני ההגשה.

לחם קינמון וצימוקים
החומרים הדרושים:
3 וחצי כוסות קמח שקדים
3 ביצים
חצי כוס שמן או חמאה מומסת
כפית סודה לשתייה
כוס יוגורט
רבע כפית מלח
שלושה רבעים של כוס דבש
2 כפות קינמון
חצי כוס צימוקים
אופן ההכנה:
1. מערבבים היטב את כל המרכיבים במעבד מזון. מוסיפים את הצימוקים בסוף.
2. אופים בתבנית משומנת ב- 180 מעלות כ-45 דקות. מצננים את הלחם לגמרי לפני הוצאתו מהתבנית.
* גיוון: רק 3 כפות שמן, רק 2 וחצי כוסות קמח שקדים, מוסיפים בננה רכה.