בתאבון ולבריאות


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

    בבית כבר התרגלתם לתזונה מאוזנת ואפילו לתפריט דיאטטי אבל בכל פעם שאתם יוצאים למסעדה, אתם מרגישים שאיבדתם שליטה. מה עושים? מאמצים כמה כללים לאכילה במסעדות וממשיכים לבלות ולרזות

בשומרי משקל כבר גילו שאנשים המצליחים בהרזיה הם אלו הלומדים להתמודד עם התיאבון והחשק שבעה ימים בשבוע, בכל מקום ובכל מצב. התמדה בשמירה על המשקל מובטחת רק אם תצליחו להמשיך בחייכם וליהנות מהם.

טיפים לאכילה במסעדות ובאירועים:
• אל תגיעו למסעדה רעבים. הרעב ישלול מכם את היכולת לחשוב, לתכנן ולבחור. בזמן שאתם עוברים על התפריט נהלו דיאלוג עם עצמכם. מה הכי מתחשק לכם? ממה הכי תיהנו ועל מה אתם יכולים לוותר. אל תבחרו את המנה הכי דיאטטית בתפריט במחיר של תחושת מסכנות ואי הנאה.
• בדרך כלל מומלץ לא לבזבז נקודות על שתייה (אלא אם אתם חובבי יין). זיכרו, שתייה אינה משביעה ועלולה לעלות ביוקר מבחינת נקודות.
• בחרו בין מנות הפתיחה למנה העיקרית או הזמינו בזוג מנה אחת משניהם ואכלו חצי.
• אל תזמינו קינוח לעצמכם. נסו לגייס כמה שותפים. כך תוכלו לטעום, ליהנות אבל לא לחוש רע פיסית ונפשית בתום הארוחה. זכרו, הקינוחים הזולים ביותר בנקודות הם פירות וגלידת סורבה.
• עשו חישוב גס של נקודות והוסיפו לחישוב 2-3 נקודות (משומן שהוסף לאוכל ואתם לא רואים אותו).
• ארוחה במסעדה בדרך כלל מכילה כמות כפולה של נקודות מארוחה בבית. קחו זאת בחשבון. תכננו את האכילה של כל היום, בכדי להישאר בסה''כ הנקודות היומי שלכם. ביום בו אוכלים במסעדה, מומלץ לאכול עוד 2 ארוחות קטנות עם מעט נקודות.
• מרבית הנקודות במנות במסעדות מגיעות משומן: שמנת מתוקה, חמאה, בשרים שמנים, מנות מטוגנות ואפילו שמן זית (2.5 נקודות לכף!). לכן אל תתביישו לשאול על השמן, לבקש לצמצם את כמותו במתכון או לקבל את הרוטב בצד.
• דג הוא אוכל בריא, אך לאו דווקא רזה יותר מבשר או עוף. סוג הדג, נתח הבשר ודרך ההכנה משפיעים מאוד על הערך בנקודות.
• באותו אופן ירקות אינם בהכרח זולים בנקודות אם הוקפצו בכמות נדיבה של חמאה או שמן זית.
• הנמיכו ציפיות וותרו על רגשות אשמה. הגעתם כדי ליהנות ואתם עושים את המקסימום שאתם יכולים. גם אם התפתיתם ואכלתם יותר ממה שתכננתם, זה לא נורא. תמיד יש את מחר והיום שאחרי כדי לקזז.

מה אפשר להזמין ''במקום''?

• בבית קפה, העדיפו תה עם ממתיק מלאכותי ובייגל עם סלומון וגבינת שמנת = 71/2 נקודות במקום קפה הפוך(עם חלב 3% שומן) +בורקס גדול או קראסון = 13 נקודות .
• במסעדה מזרחית, העדיפו 2 שיפודי הודו בצלחת + 1/2 פיתה+ סלט ערבי עם כף חומוס/טחינה =7 נקודות במקום שווארמה בפיתה= 10 נקודות במקום.
• במסעדה איטלקית, העדיפו צלחת פסטה ברוטב עגבניות (12 נקודות) במקום צלחת פסטה ברוטב שמנת.