והפעם, סופרים צימוקים


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

 לפני שהספקנו להתאושש מהסופגניות כבר נוחתים עלינו הפירות היבשים. איך עוברים את החג בלי להשמין? ל''שומרי משקל'' יש כמה הצעות מהודקות

ט''ו בשבט מבחינת ענבל קרקו, הדיאטנית הראשית של שומרי משקל, הוא לא רק חג האילנות כי אם פסטיבל הקלוריות. נכון, פירות יבשים הם בריאים ויש בהם תכולת ויטמינים ומינרלים גבוהה, היא אומרת, מצד שני, הם חומר נפץ קלורי. במאה גרם פרי יבש יש בממוצע פי חמש קלוריות מאשר בפרי הטרי, ואם הפירות היבשים הם מטען צינור, משפחת האגוזים היא בכלל פצצת מצרר.

ראשית, המספרים:

- במאה גרם שקדים יש כ-600 קלוריות, שהן, על פי שיטת הנקודות של שומרי משקל בין 11 ל-12 נקודות ולמעלה ממחצית הנקודות היומית המותרת לאדם מבוגר.
- במאה גרם אגוזי פקאן יש 18 נקודות, שהן כל תקציב הנקודות היומיות המותר לנשים.
- בתמר אחד יש 60 קלוריות ובמאה גרם צימוקים, לא פחות מ-300 קלוריות!

אז איך אפשר ליהנות מט''ו בשבט בלי לבכות בפורים? הנה כמה טיפים של קרקו:
- אפשר לשלב את הפירות היבשים בארוחות בריאות, לא חייבים לאכול רק אותם. למשל, לפזר פרוסות של משמשים או דבלים בתוך סלט ירוק. כדי להפוך את הסלט לטעים ובריא יותר אפשר להוסיף לו כף שומשום קלוי או כף של זרעי פשתה, המכילים שומן מסוג אומגה 3, חומצות שומן שתורמות לחילוף החומרים בגוף.
- שלבו בקערת הפירות היבשים גם פירות טריים. הפירות הטריים משביעים הרבה יותר כיוון שהם עשירים בנוזלים. הם גם בריאים יותר ומכילים ויטמינים כמו A, B ו-C שנהרסים כמעט לגמרי בתהליך הייבוש.
- לא עמדתם בפיתוי וזללתם פירות יבשים מלוא החופן? לא נורא. צאו לגינה עם רון בלב ואת ביד ואחרי שעה של ניכוש תשרפו 240 קלוריות, שהן כארבעה תמרים או 45 גרם שקדים. נטיעת עץ באדמה חולית תשרוף לכם 360 קלוריות וכנ''ל גם טיול רגלי בחיק הטבע.

כרוב אדום ביין אדום וצימוקים של ''שומרי משקל''
מתכון ל-4 מנות
כל מנה מכילה כנקודה וחצי

החומרים הדרושים:
1 בצל קטן קצוץ
חצי קילו כרוב אדום חתוך לרצועות
1 כף שמן
50 גרם צימוקים
חצי כוס יין אדום
1 כף חומץ בן יין אדום
מלח, פלפל
חצי כפית קינמון
1 כף סוכר (או תחליף סוכר)

אופן ההכנה:
1. מטגנים את הבצל בשמן עד שהוא נעשה שקוף. מוסיפים את הכרוב ומבשלים עד שהוא מאבד את נפחו.
2. מוסיפים את הצימוקים, היין, החומץ וכל התבלינים ומביאים לרתיחה.
3. מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל, תוך בחישה מעת לעת, בסיר לא מכוסה, כ-30 דקות או עד שהכרוב רך מאוד.