אליה וקוץ בה


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

השמן, הנו מרכיב חיוני הנמצא כמעט בכל מתכון, ולא בכדי... בכוחו לשדרג את ערימת הירקות המוטלת לפנינו למעדן, ולקבוע גורלם של מתכונים רבים לשבט או לחסד. למרבה הצער והקלוריות, השמן החיוני הוא פצצת שומן עתירת קלוריות, והערך הקלורי הגבוה שלו ( 45 קלוריות בכפית אחת קטנה ), מוביל במקרים רבים, אנשים השומרים על משטר דיאטה, לוותר עליו כליל, ולהוציאו מהתפריט.
משום מה נראה כי בכל הקשור לתיבול בשמן יש לנו נטייה מוגזמת לשים הרבה יותר ממה שצריך. או ש''בורח'' לנו, או שנדמה כי עוד טיפ טיפה זה בדיוק מה שירים את המתכון שלנו לגבהים מופלאים.
ג'סיקה - מ''קסם של תיבול'', ממליצה על פתרונות פשוטים, מהירים ויעילים להקטנת כמות השמן בבישול ובתיבול

רצוי לרכוש ספריי שמן זית ( ניתן לרכוש במרבית המעדניות ) נח לשימוש, לא מלכלך, ומאפשר לשלוט בקלות בכמויות השמן. לחילופין ניתן להעביר את השמן לכלי התזה ( רצוי נקי כמובן, ומומלץ חדש ).

סלט ירקות עם גבינה קשה / ביצה

1. מרססים את קערת הסלט בספריי שמן זית ומפזרים אבקת שום, פפריקה, אורגנו, פלפל שחור גרוס ומלח
2. מכניסים את הירקות לקערה ומערבבים היטב כך שכל הטעמים ייספגו בסלט.

לגיוון :
מוסיפים גבינה לבנה חצי קשה מגוררת או ביצה מגוררת
מעט לימון או חומץ ( על פי הטעם האישי)

צ'יפס קראנצ'י אפוי בתנור

1. מרפדים תבנית של התנור בנייר אפייה ( בכדי שנייר האפייה לא יברח, מומלץ לטפטף מעט מים על התבנית ומעליה לשים את הנייר ).

2. מחממים תנור לחום של 200 מעלות במצב ''גריל''
3. קולפים ופורסים דק, דק, דק את תפוחי אדמה
4. משטחים את תפוחי האדמה על נייר האפייה, ומתבלים.

להלן מס' אפשרויות ושילובים לתיבול :
* רוזמרין קצוץ + מלח ים+ פלפל שחור גרוס
* זעתר + קצח + פפריקה מתוקה + מלח
* עלי תימין טריים + אבקת שום + מלח ים + אורגנו

5 לאחר פיזור התבלינים על תפוחי האדמה, מרססים את תפוחי האדמה בספריי שמן זית, ממרחק של 15-20 ס''מ על מנת שהפיזור יהיה רחב ויתפוס כמה שיותר פרוסות תפוחי אדמה.
6 אופים בתנור כ - 20-30 דקות, מערבבים מדי פעם עד שתפוחי האדמה שזופים.


בתאבון !!!