Skip Navigation Linksראשי > מאמרים ראשיים > טיפים> תזונה חכמה לימי האביב
גליאנו פירנצה בגליל

אביב וכל הקלוריות מסביב


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

פסח, יום העצמאות, ל"ג בעומר, שבועות (ובל נשכח את האירוויזיון ומסיבות סוף השנה למיניהן) מעבר לפינה, ואתם הולכים לבלות בארוחות חג, במנגלים ובמסעדות. תקופת החגיגות בפתח וכולם במתח, נכון? האם אלו הם האויבים המרים של כל מי שרוצה לשמור על הבריאות או על הגזרה? שפע של פיתויים עומדים בפניכם בכל הכינוסים החברתיים והמשפחתיים, וכמובן שגם אווירת החופש והאביב גורמת לנו לאכול יותר. בואו נקדים תרופה למכה: רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה מטעם חברת הטונה סטארקיסט, מביאה לנו טיפים איך להישאר בדיוק באותה מידה גם עם שוך האביביות המלבלבת

שמחה רבה, אביב הגיע – מלאן ימי חג הגיעו! כמה פיתויים, כמה סרטים, כמה פחמימות... לדיאטנית הקלינית רותי אבירי יש טיפים קצת שוברי שגרה איך לשרוד את תקופת האביב בשלום. נתחיל ביריית הפתיחה – ליל הסדר. כולם מתארחים לארוחות משפחתיות מאוד מפוארות, מפוצצות במאכלים עתירי קלוריות בגלל השומן, הביצים והאגוזים. תזכרו את הציטוט משירו המפורסמים של מוקי: "מה שעולה חייב לרדת" – תאכלו כרגיל, כשאתם באמת רעבים, תפסיקו כשאתם שבעים ותשתדלו בכללי לאכול בריא. זה בסדר לאכול הרבה אם נזכור שבסיום התקופה הכול עשוי לרדת בהדרגה.

צאו מהבית – לא רק למסעדות!

משעמם כשיש חופש, אבל גם מפתה לצאת כשיש שמש יפה בחוץ. כדי להתפתות פחות לפיתויים או כדי לאזן את כמות הקלוריות הנכנסות אל הגוף מומלץ להתמקד במהלך תקופת האביב פחות בחפלות ובמטעמים ויותר בפעילויות אקטיביות כמו טיולים בטבע, משחקים משפחתיים כמו משחקי כדור עם הילדים, בילוי בים, הליכות, ספורט, אופניים ועוד דברים ששורפים את השומנים והקלוריות. הצעה שאי אפשר לסרב לה? חוששים מסעודות משמינות בין אם בבית או במסעדה? הנה העצות המושלמות להתמודדות עם כל פיתוי קולינרי: 1.השתדלו להיות פעילים ככל האפשר, כאשר אתם המארחים בבית שלכם - הורידו מהשולחן, עזרו לרחוץ כלים והיו עסוקים בכל דרך שתעזור לכם להתרחק מהשולחן עמוס הפיתויים. ישיבה ארוכה מול שולחן שופע באוכל תשבור גם את כוח הרצון החזק ביותר. 2.גם במסעדה עם הכיסאות הנוחים ביותר, כאשר אתם מרגישים מדושני עונג, קומו מהשולחן מדי פעם, ולא רק בשביל להתרחק מהאוכל - יש לכך יתרון נוסף: רק כשאנו קמים, אנו מרגישים כמה אכלנו. כשאנו יושבים, שרירי הבטן רפויים ומאפשרים לקיבה להתמלא באוכל נוסף. רק כשאנו עומדים שרירי הבטן נמתחים ולוחצים על הקיבה ואז אנחנו יכולים להרגיש באמת כמה אכלנו. אם תחושו זאת רק בסוף הארוחה, זה יהיה מאוחר מדי. 3.יוצאים למסעדה כמה חברים? שבו ליד מישהו שאתם יודעים שאפשר לנהל איתו שיחה מעניינת שתוכלו להתרכז בה - כך תוכלו להסיח את דעתכם מהאוכל שעל השולחן וזה יקל עליכם לעמוד בפיתויים. אל תשבו לצדו של מי שיעודד אותך לאכול, בין אם בגלל שזה זללן במיוחד, או סתם מי שילחץ עייכם רק לטעום או ינדנד לכם למה אתם לא אוכלים. 4.ועוד רעיון מעניין: התנדבו בטוב לבכם להחזיק אחד מהילדים הקטנים על הברכיים ולעזור לו לאכול. כך יקשה עליכם מאוד (אם בכלל תצליחו) לאכול בנחת והרבה. והאימא, ללא ספק, תודה מעמקי נשמתה על העזרה הנפלאה.

ועוד כמה טיפים של תזונה חכמה

•העדיפו לאכול מצלחת בינונית ולא מצלחת גדולה - על צלחת בינונית גם מעט אוכל נראה הרבה. •אכילת פחמימות גוררת לעיתים אכילה מרובה יותר. נסו להעדיף חלבונים על פני פחמימות. התמקדו בבשרים רזים או דגים כגון טונה. •בכל הנוגע למטעמי פסח - במקום קמח מצה או תפוחי אדמה שלבו טונה בקציצות או בתבשילים לילדים אשר יגרמו להם להיות שבעים יותר והמנה תיהפך למזינה יותר. •מתוך השפע והמבחר שיש על השולחן, נסו לבחור רק את המאכלים שאתם אוהבים. •נסו לדאוג שמכל המטעמים שעל השולחן, יהיו קרובים אליכם הבריאים יותר והרחיקו מכם (כך שיקשה עלייך להגיע לקחת תוספת) את המאכלים שאתם חוששים לאכול מהם יותר מידיי. •העדיפו לשתות מים ודאגו שכל הזמן תהיה לידכם כוס מלאה - השתייה יוצרת תחושת שובע בלי להכניס קלוריות מיותרות. קשה לשבת ליד שולחן של אנשים שאוכלים ולהסתכל עליהם. קל יותר לעשות זאת עם משקה ביד. בהצלחה לכולנו באביב הקרוב!
אירוע חלבי כשר למהדרין - אלתרנתיב קפה מסעדהאירועים בלחם בשר מרינה, הרצליה. עד 200 איש, כשר למהדרין