Skip Navigation Linksראשי > סופרים קלוריות > ליאורה סופרת קלוריות> כתבה על בישול בריא עם ילדים ומתכון לחביתיות גבינה

בישול בריא עם ילדים


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

הדיאטנית הקלינית ליאורה חוברה מציעה דרך מצוינת לגרום לילדים שלכם לאכול בריא – לצרף אותם לנבחרת הבשלנים. לבחור מתכון, לקנות את המצרכים, לבשל, לנקות, לקשט ולאכול יחד. וגם: מתכון לחביתיות גבינה ביתיות ומלאות סידן

דרך מצוינת לגרום לילדים שלכם לאכול בריא היא פשוט לצרף אותם לנבחרת הבשלנים. כאימא לשתי בנות מקסימות וכדיאטנית המטפלת שנים רבות במשפחות ובילדים אני יכולה להעיד שילדים שהמטבח הוא חלק ממגרש המשחקים שלהם יאכלו ביתר קלות את מה שהם עצמם הכינו. הבישול והעבודה במטבח הם סוג של משחק לילדים בכל גיל. ילדים שיכינו לעצמם את האוכל יהיו שותפים בתהליך של יצירה, הם ילמדו לעבוד עם חומרי הגלם התזונתיים כמו עם כל חומר אחר, כמו צבעים או פלסטלינה. לכן כדאי להציג את המטבח לילדים כלונה פארק ואת הבילוי בו ככיף משפחתי. תוך כדי עבודה משותפת תלמדו אותם ואת עצמכם איך לבחור בחומרים הנכונים ולבשל בריא וטעים לכל המשפחה.

שלב ראשון: בוחרים מתכון את הבישול מתחילים למעשה משלב בחירת המתכון. בחרו ביחד מתוך ספר בישול או מהאינוונטאר הביתי.

שלב שני: קניות החוויה נמשכת בקניות משותפות. תנו לילדים הרגשה שהם שותפים, עודדו אותם להציע מה לקנות, למדו אותם להתבונן גם ברשימת הרכיבים על האריזה.

שלב שלישי: במטבח התחילו ממשימות קלות, מותאמות לגיל ולידע הבישול של הילדים, ולאט-לאט, עם הזמן, אתגרו אותם במשימות יותר מסובכות. ילד קטן יכול להוציא מוצרים מהמקרר. ילד גדול יותר יכול לשטוף ירקות ולערבב וכך המשיכו עם הגיל והניסיון המצטבר.

שלב רביעי: ניקיון סיימתם לבשל? רק אחרי שהמטבח נקי. אחריות לניקיון ושיתוף במטלות בית מוטמעים בקלות יתרה כשהם חלק מבילוי משותף. כך תגדלו ילדים שמבינים שכוסות וצלחות לא רוחצות את עצמן. ילדים בכל גיל, כל אחד לפי יכולתו, יכולים לתרום לסדר ולניקיון.

שלב חמישי: אוכלים והכיף הכי גדול הוא כמובן הארוחה - למדו אותם לערוך שולחן וכך תכניסו גם אסתטיקה. סדרו אתם סכו"ם, הוסיפו מפיות וגם פרחים לקישוט. הגישו את המזון יחד אתם לצלחות, בשילובי צבעים ובכלים נאים שעושים חשק לאכול.

ולקינוח , זכרו שמדובר בדרך נפלאה להיות ביחד. זכרונות ילדות המחוברים גם לחושי הטעם וריח הם מהזכרונות הנעימים והחמימים ביותר שילדים ישאו איתם לבגרותם. כך אתם משלבים הכנת מזון (שממילא היה צריך להכין) עם זמן איכות עם הילדים שהוא מצרך כל כך יקר.

מתכון לחביתיות גבינה

החביתיות האלו טעימות, משלבות חלבון ופחמימה ומציעות דרך נפלאה להעשיר את התפריט בסידן ולגוון את ארוחת הערב או את הקינוח בצורה בריאה.

חומרים ל-2-3 מנות:
250 גרם - קופסת גבינה לבנה רכה 5% מועשרת בסידן
2 ביצים
½ כוס קמח
אפשרויות בריאות לקישוט:
דבש או סירופ מייפל אמיתי
אגוזים קצוצים (מעל גיל 5)
פירות העונה חתוכים

ההכנה: מערבבים היטב את הגבינה ואת הביצים ומוסיפים בהדרגה את הקמח עד שנוצרת בלילה סמיכה ללא גושים (את השלב הזה גם ילדים קטנים יכולים לעשות). אם היא דלילה מדי מוסיפים מעט קמח. מחממים מחבת טפלון ומורחים אותה במעט שמן בעזרת נייר פרגמנט או מברשת סיליקון. יוצקים מהבלילה בעזרת כף או כוסית קטנה חביתיות במרחק של כ-1-2 ס”מ זו מזו. לאחר שהצד התחתון מזהיב הופכים לצד שני ומחכים עד שיזהיב גם הוא. מוציאים מהמחבת. מגישים חם עם מעט דבש או סירופ מייפל, או פירות חתוכים או אגוזים קצוצים.

ליאורה חוברה דיאטנית קלינית M.Sc. ומסטר NLP להרזיה ואורח חיים בריא