Skip Navigation Linksראשי > סופרים קלוריות > ליאורה סופרת קלוריות> כתבה על הכנסת מוצרי חלב לאוכל

חג שמחת חלב


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

הדיאטנית הקלינית ליאורה חוברה עם רשימת המלצות לקראת שבועות: איך תכניסו מוצרי חלב לאוכל שלכם בלי שתרגישו בנוכחותו – כשהיא לא רצויה? מתברר שחג שמחת חלב (שבועות), לא משמח את כולם, אז שיהיה גם לכם שמח!

חג שמחת חלב, ובעברית – שבועות, עשוי לצער חלק מאתנו, שפחות מחבבים את מוצרי החלב. ובכל זאת, הם מכילים חלבון, סידן וויטמינים אחרים החשובים לבריאותינו. אם שומרים על מגבלת סף של אחוזי שומן שאינה עולה על 5%, דואגים גם לכמות קלוריות סבירה ולשומן ללא הגזמה, כדאי לספח אתם לתפריט. אז אם גם במשפחתכם יש כאלה שכוס החלב אינה בדיוק שיא הקולינריה שלהם, ילדים שמעקמים את הפרצוף או מבוגרים שלא צורכים מוצרי חלב באופן קבוע, קבלו טיפים מנצחים לשילוב מוצרי חלב בתוך המאכלים (כמעט) בלי להרגיש.

אפו פשטידות – ערבבו את כל הגבינות הרכות שבמקרר, הוסיפו גבינות מגוררות (רצוי באחוזי שומן נמוכים יחסית), הוסיפו 3-4 ביצים וירק החביב עליכם (פטריות מוקפצות, כרובית או ברוקולי מבושלים וכו'), 2 כפות אבקת מרק והופ לתנור. אפו עד הזהבת פני הפשטידה ועד שהיא יציבה למגע ולנענוע קל של התבנית.

החביאו בתוך הביצים – חביתה או מקושקשת מקבלות חלב וגבינות באהבה ובלי להסגיר את סודן. אפשר לערבב גבינות רכות או להוסיף חלב לתערובת הביצים ולהכין כרגיל.

ערבבו עם הפירה – כן, ממש כך. אם אתם רוצים לקבל פירה קרמי ולחסוך גם שומן וקלוריות, החליפו את החמאה או את המרגרינה ביוגורט או בחלב. הם יוסיפו טעם ובריאות.

הכינו רוטב לסלט על בסיס יוגורט – בחרו יוגורט משובח במרקם נוזלי (לאוהבי הז'אנר, גם יוגורט צאן יהיה מצוין למטרה) הוסיפו עשבי תיבול החביבים עליכם, מעט שמן זית, מלח ופלפל שחור ושפכו בנדיבות על הסלט. לא צריך להתקמצן כי הוא דל בקלוריות, לעומת זאת הוא ישדרג את המנה, ובתוספת פרוסת לחם יהפוך אותה גם לארוחה המתאימה לאכילה אחרי פעילות גופנית.

הוסיפו למרקים – יש מרקים רבים שחלב משתלב בהם ממש מצוין – מרק פטריות, מרק בצל, מרק כרובית, ברוקולי או אספרגוס. בשלו את המרק כרגיל והפחיתו כוס או שתיים מכמות המים הרגילה. לקראת סוף הבישול הוסיפו את החלב (לבל ירתח) וחממו שוב.

הכניסו לתוך רוטב הפסטה – רטבים על בסיס שמנת אפשר להפוך בקלות לרטבים על בסיס חלב וגבינה בעלת 5% שומן. מה שמתאים במיוחד הן גבינות ריקוטה שלא מתפרקות בבישול. חממו חלב, הוסיפו לו גבינת ריקוטה וערבבו היטב על אש קטנה. הוסיפו עשבי תיבול כמו עירית קצוצה או בזיליקום ושפכו על הפסטה. אפשרות אחרת היא להכין רביכה מ-1/2 כוס חלב ו-2 כפות אבקת מרק, לחמם על אש קטנה עד שנוצר מעין בצק, ולהוסיף לאט-לאט חלב לתוך הרוטב, תוך כדי בישול וערבוב מתמיד על אש קטנה, עד שנוצר רוטב בסמיכות החביבה עליכם. הגישו מיד עם פסטה שזה עתה בושלה.

תקתקו חציל עם יוגורט – הוסיפו יוגורט סמיך לבשר חציל שקליתם על הגז או בתנור (רצוי מחלב צאן), פטרוזיליה או נענע, מלח גס, מעט שום כתוש ולימון. הגישו עם סלט ירוק ולחם איכותי.

בשלו אורז על חלב – החליפו בחלב את כל המים שבהם אתם משתמשים לבישול האורז (או חלק מהם), ותקבלו אורז עשיר בטעם. אם תוסיפו גם מעט אבקת קקאו ודבש תקבלו מעדן מתוק מהמטבח הרומני.

שתפו את הילדים בהכנת חביתיות גבינה – מתכון נהדר, שדורש 2 דקות עבודה והילדים שותפים מלאים. תנו להם לערבב 2 ביצים עם 4 כפות גדושות של גבינה ו-2 כפות קמח. חשוב להגיע למרקם חלק. אפשר להוסיף חתיכות פרי קטנות של בננה או תותים למי שאוהב. חממו מחבת שעבר ריסוס קליל בשמן. הניחו בעזרת כף עיגולים מהתערובת על מחבת חם מאוד. לאחר שהצד התחתון מזהיב הפכו לצד שני, חכו שגם הוא יזהיב והגישו חם בתוספת פירות, רוטב מייפל אמתי או דבש.

וכמובן, בתוך עוגות או מאפים – כאשר אתם עובדים לפי מתכון מסוים למאפה, החליפו תמיד מים בחלב כאשר אתם אופים עוגה או כל מאפה אחר. המאפה יהיה עשיר הרבה יותר בטעם ובמרקם וכמובן בבריאות ואף אחד לא ירגיש בהבדל.

חג חלב שמח.