כל מיצי הקיץ (מורה נבוכים)


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

הקיץ כבר כאן וכמו תמיד בישראל, חשוב מאוד לשתות. אם החלטתם בשבתכם במסעדה שלא לבחור במים אלא במשקה אחר כדאי שתכירו את המושגים וההגדרות של עולם המיצים.


מיץ סחוט טבעי – זה המשקה הקרוב ביותר למיץ אמיתי לו הייתם מכינים אותוו בעצמכם. הוא מורכב מ - 100%- מיץ טבעי, ללא כל תוספות (מים, סוכר או כל חומר זר אחר). במצב זה נשמרים הערכים התזונתיים במקוריים של הפרי. המיץ עובר פסטור מהיר באורך 10 שניות, כך שערכו התזונתי לא נפגע.

אבל מיץ טבעי, איננו מיץ סחוט טרי, שעל פי התקנים הוא מיץ הנסחט במקום! כלומר רק מה שסוחטים ברגע השתייה. זו גם הסיבה שמיץ סחוט טרי לא קיים בצורה תעשייתית בשוק. מיץ סחוט טרי, ישמר בקירור וזמן התפוגה שלו עומד על כחודש ימים.

מיץ מועשר - מיץ מועשר הוא קטגוריה חדשה יחסית בשוק המיצים. זהו מיץ טבעי המועשר בויטמינים מינרלים וסיבים תזונתיים.

מיץ קפוא - המיצים הקפואים מיוצרים מרכזי פירות אשר עברו הקפאה ומבוססים על רכיבים טבעיים בלבד., עם תוספות כמו סוכר. היתרון הוא שאורך חיי המדף שלהם ארוך למדי.

נקטר פירות - הנקטרים מכילים בין 20%-25% פרי בשילוב סוכר ומים. הם קיימים במגוון טעמים וניתנים לאחסון עד שנה על המדף כשהם סגורים, ולכן מהווים מוצר נוח וזמין. אבל כאמור תכולת הפרי אינה גבוהה והם עברו תהליכי תיעוש שונים.
כיום ניתן למצוא גם נקטרים דיאט המכילים ממתיק מלאכותי במקום סוכר ומהווים מענה לשומרים על הגזרה ולצרכנים סוכרתיים.

משקה קל - משקה קל, כשמו כן הוא משקה בעל מרקם קליל אבל תכולת הפרי בהם נמוכה מאוד. לחלק מהמשקאות הקלים תכולת פרי של בין 10% ל- 15% בתוספת מים וסוכר. חלקם לא מכילים פרי כלל והם למעשה תערובת של מים סוכר, צבעים ותמציות טעם. ניתן למצוא אותם במגוון טעמים וכן בגרסה הדיאטטית.

חשוב לזכור כי כל המיצים, גם אלה הקרובים יותר לפרי מכילים סוכר. בין אם זה סוכר מוסף או סוכר המצוי באופן טבעי בתוך הפרי. כוס מיץ פרי (לא דיאטטית) מכילה כמות סוכר השווה לכ – 5 כפיות ותוסיף למאזן היומי שלנו 100 קלוריות.