רעיונות לארוחות בריאות שמכינים עם ילדים


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

ממרח שקדים- חלבה
2 כפות שקדייה+ 2 כפות חמאת שומשום+ דבש לפי הטעם
מערבבים עם כמות מים, לפי מידת הסמיכות הרצויה. אפשר להוסיף גם דבש תמרים/ דבש חרובים.
אפשר למרוח על לחם, להוסיף לגרנולה, דייסת בוקר או פשוט לאכול בכפית.


גליל תמרים
מערבבים יחד (צריך ללוש טוב) 1 חב' תמרים בלי גרעינים (או שמוציאים את הגרעינים ביחד) עם 50 גרם שקדים חלוטים, 50 גרם אגוזים קצוצים, 1 כף צימוקים, 2 בננות מעוכות, תפוח מרוסק, תותים (אפשר להוסיף או לגרוע לפי הטעם). יוצרים גליל ארוך ומגלגלים אותו בקוקוס (אפשר להוסיף גם אבקת חרובים וקנמון). מניחים על נייר שעווה, מקררים במקרר, או בפריזר. בהגשה פורסים עיגולים ואוכלים. אפשר לשמור בפריזר לזמן רב.


שייק פירות
על בסיס מים, חלב סויה, אורז וכו', או יוגורט. אפשר להוסיף גם לכאן שמרי בירה, נבט חיטה, אבקת חרובים בתוספת לפירות. אפשר להמתיק (אם יש צורך) בדבש/ מולסה/ ריבה טבעית/ תמרים. ארוחת בוקר מזינה, או ארוחת ביניים טעימה.

סירות ירקות ממולאות
מכינים סירות מירקות שונים, טריים או מבושלים (לאחרונים מוציאים את הפנים בכפית)- פלפלים, סלק, בטטה, תפו''א, קישוא, גזר ועוד. ממלאים את הסירות במטבלים וממרחים שונים, כמו טחינה, חומוס, אבוקדו, גבינה, יוגורט עם זעתר, ממרח טופו- בצל, אפשר גם עם ממרחים בכיוון המתוק. ו... אוכלים.


מאפינס/ בראוניס ע''ב חרובים, טופו ודבש

1. מחממים מראש תנור ל- 180 מעלות, משמנים תבנית מאפינס (או תבנית רגילה לבראוניס).
2. טוחנים בבלנדר חב' טופו ,1 כפ' תמצית וניל, 1 כוס דבש , 2/3 כוס אבקת חרובים, ½ כוס שמן ו- ¾ כוס מים עד לקבלת עיסה אחידה .
3. מערבבים בקערה ¾ 1 כוסות קמח מלא, ¾ כפ' סודה לשתיה, 1 כפ' אבקת אפיה ו- ½ כוס אגוזים קצוצים/ שבורים. מוסיפים ליבשים את העיסה ומערבבים טוב.
4. יוצקים את התערובת לתבנית המאפינס, או לתבנית רגילה לאפיית בראוניס, אופים כ- 15 דקות. המאפינס צריכים להיות קפיציים למגע וקצת לחים. מקררים ושומרים במקרר.

לגיוון: אפשר במקום הדבש להשתמש בריבה טבעית/ דבש תמרים/ דבש חרובים,
אפשר לשנות את סוג האגוזים ואפשר לנסות להוסיף בננה או פירות אחרים.


חביתה עם הפתעות

מכניסים לחביתה כל ירק שהילד אוהב: עגבניה, מלפפון, גמבה, גזר, תרד, בצל ועוד. אפשר גם להוסיף ירקות מבושלים כמו תפו''א, בטטה, כרובית, ברוקולי ,מוסיפים עשבי תיבול, או תבלינים טריים.
אפשר להכין כמה חביתות קטנות בצבעים שונים: סגול- עם סלק, כתום- עם בטטה, גזר, דלורית או דלעת, ירוק- עם ברוקולי, קישוא, תרד, מנגולד, או חלמיות (עכשיו העונה), צהוב- עם תירס וכורכום.
העיקר ליהנות ולאפשר מגוון מזון גדול.



ורד לב- נטורופתית N.D.
04-6372906 058-527755