פיקניק – בלי תירוצים


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

ריחות האביב והפריחה מושכים את כולנו לצאת לטבע. כל מי שנמצא בדיוק בתחילתה של דיאטת האביב השנתית במטרה להוריד כמה ק''ג לפני בוא הקיץ ובגדי הים ישמח לשמוע כי אפשר בהחלט לצאת לטבע, לאכול וליהנות בלי לקלקל את הדיאטה.

הארוחה בפיקניק הפסחי מבוססת בדרך כלל על טיגוני מצות למיניהם. אם תסתפקו בפריכיות אורז או מצות קלות מרוחות בגבינות או חומוס ותוסיפו ביצה קשה וסלט הרי שצלחתם את החלק הזה ממש בדלות קלורית.

לקראת הצהריים מתחילים לעלות מהמנגל הסמוך עשן וניחוחות. וכאן אתם נמצאים דווקא באיזור הבטוח. בשרים עשויים ''על האש'' לא נוטפים קלוריות מכיוון שהשומן שלהם טפטף בחלקו על הגחלים. כמובן שעדיף לבחור נתחים לא שומניים של חזה עוף או בשר, שיפודי פרגיות ועוף.
מנת בשר סבירה מכילה כ – 250 קלוריות. לצמחונים מצורף מתכון לשיפודי טופו צמחוניים שגם הם לא משמינים כלל. נוסיף למנגל תפוחי אדמה שבושלו חלקית כבר בבית בתוספת כפית שמן זית ועשבי תיבול, עטופים בנייר כסף. כל תפוח אדמה כזה יוסיף רק עוד 100 קלוריות. כדאי להוסיף ירקות טריים או מבושלים: שיפודי ירקות למשל מכילים ממש קלוריות ספורות


קינוחי פירות יתקבלו בברכה ודרך אגב , גם בננות או תפוחים אפשר לצלות על האש.
אם בכל זאת חשקה נפשכם בקינוח יותר עסיסי, זכרו כי עוגיות הפסח עמוסות בקלוריות. עדיף להסתפק באחת או שתיים ולא לפזול לכיוון העוגות.

שיפודי טופו לצמחונים
מתוך מחשבה על הצמחונים שבדרך כלל מרגישים את עצמם מקופחים כשעושים על האש.
4 מנות 200 קלוריות למנה
חומרים
8 שיפודי עץ
600 גר' טופו גולמי
4 כפות שמן זית
עשבי תיבול : רוזמרין, פטרוזיליה, טימין מלח, פלפל שחור גרוס טרי, פפריקה מתוקה
ירקות - עגבניות שרי, בצל, פלפל אדום
אופן ההכנה

מכינים מראש: חותכים את הטופו לקוביות בגודל של 3 ס''מ . מערבבים היטב את שמן הזית עם עשבי תיבול קצוצים ותבלינים . משרים את קוביות הטופו בתוך התערובת ומשהים בקופסא סגורה במקרר למשך הלילה. לוקחים את הקופסא לפיקניק בצידנית. בקופסא נוספת מכינים עגבניות שרי שטופות, חתיכות בצל וחתיכות פלפלים בצבעים שונים.

בפיקניק: נועצים לסירוגין על השיפוד את קוביות הטופו המתובלות עם עגבניות, חתיכות בצל ופלפל. מניחים על מנגל חם ומשומן מעט, למשך 2 - 3 דקות עד לחימום של הטופו. לא צולים זמן ממושך מידי. אוכלים חם כתחליף למנה בשרית.