Skip Navigation Linksראשי > סופרים קלוריות > טיפ קטן > בריאות בסטייל באחוזת יערות הכרמל

בריאות בסטייל


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

''זה בדיוק הרעיון. להכין מנות גורמה, אבל לפי עקרונות של בישול בריא: בלי חומרים מלאכותיים, עם דגש על חומרי גלם איכותיים וטריים..''. שפרה צח התענגה על מזון הגורמה הבריא והדיאטתי של אחוזת יערות הכרמל. אבל לא רק

''זה בדיוק הרעיון. להכין מנות גורמה, אבל לפי עקרונות של בישול בריא: בלי חומרים מלאכותיים, עם דגש על חומרי גלם איכותיים וטריים..''. שפרה צח התענגה על מזון הגורמה הבריא והדיאטתי של אחוזת יערות הכרמל. אבל לא רק

אם גם אתם מאלה שצירוף המילים ''אוכל בריאות'' עושה להם בפה טעם של גזר, תופתעו לגלות מה הצליח לפתח ממנו אמיר כלפון, השף המוכשר של אחוזת יערות הכרמל. האוכל כאן הוא חלק מחוויה שלמה של נופש-בריאות, שמומלץ להתמסר אליה מפעם לפעם: ניתוק מהעולם החיצוני, בלי סלולרי ובלי ילדים, אבל עם הרבה נוף יערות מסביב, חדרים מפנקים וספא מפנק עוד יותר, אח מבוערת בלובי וקוד לבוש כמעט רשמי של חלוקי מגבת צחורים ונעלי בית תואמות. האירוח, יש לומר, לא זול – 1600 ש''ח לזוג ללילה באמצע השבוע, וכמעט כפול מזה בסופי שבוע וחגים. אך התמורה מענגת ונדיבה. בנוסף לכל מתקני הספא יש מערכת פעילויות מגוונת – החל מהליכה נמרצת במסלולי היער וכלה בשיעורי התעמלות, יוגה והרצאות. לזה מומלץ להוסיף לפחות פריט אחד מ''תפריט הטיפולים'', כשהפסגה היא כמובן מסאז' זוגי שמסתיים בטבילה בג'קוזי פרטי עם משקה צונן וקערת פירות העונה - טיפול שמחולל נפלאות לשרירים ולרומנטיקה גם יחד. בקיצור, הכל פתוח לבחירתכם: תרצו – תתעמלו, תרצו – תתבטלו. (איזה כיף, למשל, לשבת בג'קוזי המבעבע ולהשקיף בעד החלונות הענקיים על הגשם הניתך על צלע ההר המיוערת שבחוץ!).

אותה גישה נכונה גם לגבי האוכל: בבוקר ובצהריים מוגש כאן בראנץ' חופשי, עם מבחר גדול של לחמים מקמח מלא, גבינות משובחות, ומאכלי ירקות ופירות. ליד כל אחד מהם מצוין הערך התזונתי או אחוזי השומן. כך שאם אתם שוחרי דיאטה תוכלו בקלות לעשות לכם סלט בהרכבה עצמית, ולתבל אותו באחד הרטבים דלי-הקלוריות. אם לא – אפשר לנסות להעלים עין מהשלטים הקטנים כדי ליהנות ממבחר הקונפיטורות הביתיות, המוזלי והקינוחים, בלי יותר מדי ייסורי מצפון. בכל מקרה, הדגש הוא על מרכיבים בריאותיים – פירות וירקות טריים, תבלינים היישר מהגינה הצמודה, ומאכלים הידועים בתרומתם לבריאות כמו יוגורט-ביו, חמוציות, שמן זית, קינואה ועוד.

ארוחת הערב, לעומת זאת, הולכת שלב אחד קדימה: לא מזנון כמקובל בבתי מלון, אלא ארוחת שף כשרה א-לה-קארט, עם למעלה מעשר מנות לבחירה, בהגשה מוקפדת ואלגנטית. התפריט עצמו משתנה מדי עונה, וכעת חונכת האחוזה את תפריט החורף החדש שלה. ואיפה הבריאות? או! זה בדיוק הרעיון. להכין מנות גורמה, אבל לפי עקרונות של בישול בריא: בלי חומרים מלאכותיים, עם דגש על חומרי גלם איכותיים וטריים, ובשיטות בישול המשמרות ככל האפשר את הערכים התזונתיים. כך למשל תינתן עדיפות לשיטות כמו הקפצה או אידוי, והסמכת מרקים ורטבים תיעשה באמצעות ירקות עמילניים ולא בקמח או אבקות למיניהן.

ארוחת הערב שלנו הדגימה זאת היטב. הפתיח כלל מגוון רחב של אנטיפסטי, ובהם שילובים מקוריים כמו קרפצ'ו על פרוסות מנגו, כדורי אבוקדו ממולאים סביצ'ה טונה, וסלט של אנדיב, אשכולית אדומה, אבוקדו ואגוזים. כמנת ביניים לגמנו מרק ארטישוק ירושלמי עדין בטעמו.

ואז הגענו לעיקריות. השמרנים יכולים למצוא כאן פילה או אנטרקוט ולקבל אותם עשויים כמו שצריך, אבל ההמלצה שלי היא ללכת על המנות ההרפתקניות יותר, וליהנות מהמעוף והיצירתיות של השף. למזלנו סעדנו בחבורה גדולה וידידותית, וטעימות עברו מצלחת לצלחת. היו שם פילה סלמון בטעם אסיאתי, מצופה אצות ים ופאנקו, עם תוספת גרגרי פשתן לפריכות; שפודי פרגית במשרה גי'נגר ועשב לימון עם רוטב בוטנים אינדונזי, בסידור מרהיב על הצלחת; הספיישל של היום – דג בורי עטוף עלי זית וממולא ממרח זיתים, בגוון ים תיכוני; ומנה כבדה יותר באופיה של טאג'ין קציצות טלה וארטישוק ירושלמי, שטעמה הייחודי בא מעלי מנגולד, זעפרן ולימון פרסי.

הקינוחים, כפועל יוצא של דרישות הכשרות והבריאות גם יחד, מבוססים ברובם על קומבינציות של פירות עם סורבה תואם, כמו בננה אפויה בבצק פילו עם סורבה בננה, מאפה אגסים עם סורבה אגסים, קדאיף תותים עם פרפה חלבה, והברקה אמיתית של תאנים מיובשות משוטחות וממולאות פרפה סילאן וברנדי, שזכתה לתשבחות מכל השולחן. אין מה לומר, העיקר הבריאות.

אחוזת יערות הכרמל.
04-8307888