Skip Navigation Linksראשי > סופרים קלוריות > טיפ קטן > טיפים לארוחת עשר

טיפים לארוחת עשר


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

מתלבטים מה להכין לילד לארוחת עשר? הילד מתלונן שנשבר לו לאכול כל הזמן את אותו הדבר? הנה כמה עצות לארוחת בוקר מגוונת, מזינה וטעימה, שיפתו גם את סרבן האוכל הגדול ביותר. בשיתוף דיאטנית יוניליוור, אורנה לוי.

מתלבטים מה להכין לילד לארוחת עשר? הילד מתלונן שנשבר לו לאכול כל הזמן את אותו הדבר? הנה כמה עצות לארוחת בוקר מגוונת, מזינה וטעימה, שיפתו גם את סרבן האוכל הגדול ביותר. בשיתוף דיאטנית יוניליוור, אורנה לוי.

אחרי כמעט שלושה חודשים, השביתה במערכת החינוך נגמרה סוף סוף, והצאצאים, קטנים כגדולים, שבו לפקוד אץ שולחן הלימודים. מה שחוזר ומציב את כל ההורים באשר הם, בפני אותה הדילמה, כל בוקר מחדש: איזה אוכל נשלח עם הילד לבית הספר/לגן?

על חשיבותה של ארוחת העשר אין חולק. ברווח שבין ארוחת הבוקר הקלילה, לארוחת הצהריים החמה אך הרחוקה, ארוחת הבוקר משביעה ומספקת אנרגיה, מעוררת ומאפשרת לילד להתמודד טוב יורת עם התכנים הנלמדים. אבל מה עושים עם ילד שלא אוהב סנדביצ'ים? או עם ילד שמסרב בתוקף לאכול פירות? או עם ילד מרדן, שמצהיר שכבר נמאס לו, ובאיחור מגלים, רחמנא ליצלן, שבתיק שלו הצטברו סדנביצ'ים, במצב לא טוב, משלושת החודשים האחרונים?

אורנה לוי, תזונאית קלינית והדיאטנית של חברת יוניליוור, מביאה בזאת פתרון, ומציעה מגוון אפשרויות לארוחת עשר טעימה, משביעה ומזינה.

כריך מלחם מלא עם מזולה, מלפפון ועגבנייה: מספק לילד פחמימות, המעלות את רמת הסוכרים בדם ולכן מעוררות ומספקות אנרגיה, וירקות, בשביל הוויטמינים.

שקית עם דגנים: ילדים שלא אוהבים סנדביצ'ים, יכולים לקחת בשקית או בקופסא מנה של הדגנים האהובים עליהם. זוהי פחמימה לכל דבר, שהיא גם מתוקה וטעימה.

כריך מלחם מלא עם חמאת בוטנים: לבוטנים ערכים תזונתיים גבוהים, וחמאת הבוטנים מכילה הרבה מאוד נתרן וסיבים תזונתיים, והיא נטולת כולסטרול, כל שהיא בריאה, לא רק טעימה. כדאי, עם זאת, לזכור שחמאת בוטנים יש אחוז גבוה של שומן, ולא מומלץ להפריז בצריכתה. אם הילד אוהב, אפשר להוסיף לחמאת הבוטנים ריבה.

כריך מלחם מלא עם אבוקדו ועגבניה: באבוקדו יש שפע של ויטמין A, ויטמין C, ומינרלים כמו אשלגן, נתרן וסידן. כדאי לתבל עם מלח ומעט לימון.

כריך לחם מלא עם חומוס או מזולה ופסטרמה: הפסטרמה היא הדרך הטובה ביותר לספק לילד בשר – על כל יתרונותיו – בשעות בית הספר. טעמה ישתבח עם תוספת של חומוס, המהווה חצי חלבון וחצי פחמימה, או מזולה. אם הילד אוהב – ניתן להוסיף מלפפונים חמוצים, או לתבל בחרדל.

לכל הארוחות חובה להוסיף בקבוק של מים, וכדאי לפנק עם מגוון מפירות העונה – תפוחים, תפוזים, קלמנטינות, תותים, בננות, ערמונים (לאחר שנקלו, כמובן), ועוד. הפירות מתוקים, מהווים קינוח נפלא, ונותנים לילד עוד קצת סוכר, שיחזיק אותו ערני וצלול עד הצלצול של שעת הלימודים האחרונה. לחילופין, אפשר להחליף את הפרי בחטיף דגנים, שיעשה גם הוא את העבודה.