מנסים לרזות? חפשו בתפריט בטטות


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

דיאטנית קלינית M.SC. ומטפלת בצמחי מרפא ורפואה סינית

בטטה, לפי הרפואה הסינית היא אחד המזונות המומלצים בדיאטת הרזיה. היא מחזקת את הטחול שהוא לפי הרפואה הסינית האיבר האחראי על מטבוליזם (חילוף חומרים) ועל הצורך במתוק ובמזון בכלל. טחול חלש יגרום לצורך מוגבר במתוק ולהשמנה.לפי תיאוריה זו הגוף צריך לקבל מזונות מתוקים טבעיים. כלומר אין רע במתוק בתפריט בתנאי שהכמות מוגבלת ושהטעם המתוק הוא טבעי ולא מגיע ממזונות מעובדים כמו סוכר לבן או ממתקים. בטטה בינונית מכילה 150 קלוריות (כמו שתי פרוסות לחם ) אבל היא משביעה מאוד.

לפי הרפואה הסינית הבטטה היא אחד המזונות המאוזנים ביותר והיא מתאימה כמעט לכל אחד. צבעה הכתום מקשר אותה לפי הסינים לאדמה ולכן היא נחשבת מזון מחמם ומחזק- מתאים לעונת החורף.

מהבחינה הקלינית היא מומלצת מכיוון שהיא מכילה כמות גדולה של בטא קרוטן שמעניק לה את צבעה הכתום. בטא קרוטן (שהוא נגזרת של ויטמין A ), הוא נוגד חימצון, ומחקרים מעלים כי אוכלוסיות שצורכות כמויות גדולות יחסית של בטא קרוטן נוטות ללקות פחות במחלות לב וכלי דם וסרטן.

כאשר צריך להרגיל תינוק לתזונה שונה מחלב אם הבטטה היא המזון הראשון המומלץ ע''י הסינים. היא קלה מאוד לעיכול ויש בה שילוב של פחמימות ומעט סוכר שגם מחבב את טעמה על התינוק.

מתכון מהיר לבטטה אפויה
קולפים בטטה או רוחצים היטב את הקליפה. פורסים את הבטטה לפרוסות עבות ( 1 – 2 ס''מ). מפזרים את הפרוסות בתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה. מטפטפים מעט שמן זית. בוזקים מלח, פלפל שחור גרוס טרי, אגוז מוסקט מגורר וקינמון למי שאוהב. אופים בחום בינוני עד שפרוסות הבטטה רכות ( 20 – 30 דקות). מגישים חם.