לשתות וליהנות


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

 שתייה היא חלק חשוב מההנאה בארוחה במסעדות במיוחד אם אתם חובבי יינות או שתייה חריפה אחרת. אבל אם אתם שומרים על המשקל או מנסים לרזות, חשוב שתהיו מודעים לעובדה שיש לה ''מחיר'' בנקודות והוא עלול להיות כבד

הטיפים של שומרי משקל לשתיה במסעדות:
1. היזהרו מאלכוהול! הוא מכיל 7 קלוריות לגרם לעומת 9 קלוריות לגרם שומן ורק 4 קלוריות לגרם חלבון או פחמימות, כלומר זהו ריכוז אנרגיה גדול שיש לצרוך בזהירות.
2. משקה המוגש לפני האוכל נשתה בדרך כלל בכמות גדולה כי התיאבון שלנו בשיאו. לכן, כדאי לבחור במים או במשקה דייאט.
3. אם המרכיב המשמין ביותר באוכל הוא השומן, המרכיב המשמין ביותר בשתייה הוא האלכוהול. לכן ככל שאחוז האלכוהול במשקה גבוה יותר, הוא מכיל יותר נקודות. לדוגמא ב- 100 מ''ל ויסקי (כוסית) יש 43% אלכוהול יש כ- 1/2 3 נקודות, לעומת זאת בכוס יין יבש יש 1 נקודה ובמשקאות קלים, 1/2 1 נקודות בכוס של קולה (הנחשב למשקה עתיר קלוריות בגלל כמות הסוכר שבו) או קולה דייאט המכיל אפס נקודות.
4. אם אתם משתוקקים לקפה הפוך, בקשו אותו עשוי עם חלב דל שומן וכבר תחסכו 1/2 2 נקודות.
5. אוכל במסעדה תמיד עשיר יותר ממה שאתם חושבים. לכן, שומרי משקל ממליצים לוותר על משהו. בדרך כלל קל יותר להחליף את המשקה ''עתיר הקלוריות'' ולשתות במקומו מים או משקה דיאטטי. אם גם האוכל וגם השתייה יהיו עשירים בנקודות, הארוחה תעלה לכם ביוקר והיא עלולה להגיע לנקודות של יומיים.
6. אם אכלתם ארוחה עשירה, אבל מתחשק לכם לקנח במשקה חם, הזמינו תה עם נענע וממתיק מלאכותי הוא טוב לבריאות ומכיל אפס נקודות.

טבלת המשקאות בנקודות

המשקה הכמות עלות בנקודות
שתיה מוגזת דיאטטית כוס בינונית 0
מיץ גזר/ עגבניות כוס בינונית 1/2
לימונדה/ לימונענע עם סוכר כוס בינונית 1/2 1
יין יבש או שמפניה כוסית בינונית 1
קולה/משקאות מוגזים כוס בינונית 1.5
נקטרים/מיצים טבעיים כוס בינונית 1.5-2
יין מתוק כוסית בינונית 2
אייס קפה כוס גדולה 3
קפה הפוך מחלב 3% שומן ספל גדול 4
שוקו כוס בינונית 4
ויסקי/ וודקה כוסית בינונית 3.5