מסעדות, הזמנת מקום במסעדה, חיפוש והמלצות על מסעדות בתי קפה וברים בישראל
Skip Navigation Linksראשי > חדשות מבצעים ומבזקים מעולם המסעדות > טנג'יר- בר "שתיה ללא הגבלה

טנג'יר- בר "שתיה ללא הגבלה


מוקד הזמנת אירועים במסעדות
"טנג'יר" הוא בר "שתיה ללא הגבלה" חדש מבית היוצר של אנשי "המזג" וה"ביגי זי" שנפתח ברחוב יהודה הלוי 93 פינת נחמני באווירה מרוקאית, צפון אפריקאית שמחה וצבעונית.

טנג'יר הוא הצלע ה"מרוקאית" במשולש הברים – המזג ה"יווני", והביגי זי ה"ניו אורלינסאי". גם בטנג'יר נמכרים מסלולי שתיה, אך הם שונים ממסלולי השתיה של המזג והביגי זי. הפעם יכול הלקוח להזמין משקאות בהשפעה צפון-אפריקאית, כמו ה"טנג'יריה" - סנגריה עם תיבול וטעמים אקזוטיים של ציפורן, אננס, ג'ינגר וכוכבי אניס, או כמו ה"האני נחמני" - קוקטייל אניסי, המבוסס על שיקוי "ראס אל חנות", תערובת מושרית של דבש, לימון וציפורן. בנוסף, מציע טנגי'ר לאורחיו אפשרות לעשן נרגילה אלקטרונית בטעמים הפועלת באמצעות סוללה נטענת USB, מאדֶה, תמיסות טעם טבעיות, וכמובן בלא שאיפת עשן ובלא ניקוטין.

העיצוב בטנג'יר חם וצבעוני. הוא מנסה לחבר בין האדריכלות המרוקאית-ערבית הקלאסית, הניכרת בצבעי כחול ים, אדום בוהק, וצבעי חום וחמרה חזקים, ובין מרקם החיים האורבאני של רובע "מזרח-לב העיר". הקיר המרכזי של הטנג'יר עשוי קשתות ערביות המעוטרות באריחים צבעוניים. הבר עשוי אבני פסיפס מבריקות בצבע תכלת, ושולחנות הישיבה עשויים מחומרים מגוונים, כגון עץ מעוטר, אבן, ואפילו שברי זכוכית מחופים. הקיר הצפוני של הטנג'יר הינו למעשה כוורת עשויה ברזל תעשייתי שחור, המשוקעת אל תוך הקיר. מונח עליה אוסף אקלקטי של עשרות פריטים בעלי אופי ישראלי, אפריקאי ומרוקאי, שנאספו ממגוון של חנויות יד שניה ושווקי פשפשים ברחבי הארץ. רצפת הטנג'יר עשויה אריחי אבן בצבעי אדום עז ולבן מבריקים, כנהוג בחצרות הפנימיות של החווילות המרוקאיות המסורתיות. המרפסת מתמזגת עם הרחוב, ומכילה פינות ישיבה שונות ומגוונות, בגבהים שונים, שיוצרו מאריחים ים-תיכוניים מסורתיים. היא שופעת צמחייה טרופית, שמקיפה את המרפסת ונשפכת מהתקרה והקירות. על העיצוב אחראים הבעלים.

קו המוסיקה של טנג'יר מבוסס על מוסיקה מודרנית של מרוקו וארצות המגרב, כגון רגאיי, היפ הופ, ו-Fאנק, בערבית, אפרו-גרוב, קטעים אלקטרו-מזרחיים, וכמובן מנגינות מרוקאיות מסורתיות. כמו ב"מזג" וב"ביגי זי", גם כאן המחשבה הינה לנגן מוסיקה חמה ושמחה, שיוצרת אווירת שתיה, ומעצימה את חוויית הבילוי.

המטבח של טנג'יר שהוקם על ידי השף ברנע שלס, לשעבר סו שף במסעדות "אורקה" ו"מאנטה ריי", מכיל מגוון של מנות לא-יקרות בנוסח המטבח המרוקאי. לחם פרנה מרוקאי ו"סלטים" מוגשים לכל שולחן, על חשבון הבית, כמנת פתיחה, כמקובל במוסדות אוכל ים-תיכוניים. התפריט כולל מנות פתיחה כגון: "ביש'באש" - רצועות שומר וחצאי עגבניות שרי מתובלים בפטרוזיליה, עלי נענע ובצל ירוק (22 ₪) ו- "סאל'ק סאל'ק" כדורי סלק מעורבבים עם גבינת פטה, כוסברה, כמון, ועלי נענע טריים (27 ₪). במנות ההמשך היותר גדולות ניתן למצוא: "כנאפה תרד" במילוי תרד וגבינת פטה (36 ₪); "לחמה בעג'ין" - מאפה בצקי שעליו מונחים נתחי בקר, בתערובת פטרו-שום, וטחינה ביתית (37 ₪); מנת נקניקיות מרגז פיקנטיות (42 ₪); ואפילו פלטה מסורתית של סיגרים, פסטלים וקובה עם טוגנים (39 ₪).

טנג'יר
יהודה הלוי 93, פינת נחמני, תל אביב