מסעדות, הזמנת מקום במסעדה, חיפוש והמלצות על מסעדות בתי קפה וברים בישראל
Skip Navigation Linksראשי > חדשות מבצעים ומבזקים מעולם המסעדות > ארוחה שבדית אמיתית בגבעתיים

ארוחה שבדית אמיתית בגבעתיים


מוקד הזמנת אירועים במסעדות
אייל גרש, פועל מזה שנים לקידום תרבות האוכל הסקנדינבי בכל מקום אליו הוא מגיע. הוא גדל בישראל ובסן פרנסיסקו בסביבה קולינארית עשירה, כאשר הבולטת שבהן היא המטבח הסקנדינבי, דרכה נדבק ב-"חיידק" הבישול והאפייה. במשך השנים ביקר פעמים רבות בסקנדינביה בכלל ובשבדיה בפרט, טייל ברחבי המדינה בקיץ ובחורף, טעם מאכלים קלאסיים והחל לחבר את הידע עם המעשים כאשר בישל עם שפים שבדים. גרש למד את השפה השבדית ובמשך השנים יצר קשרים מצוינים עם נציגים שונים מהעם השבדי.

בזכות החיבור העמוק ואהבתו הגדולה לתרבות האוכל הסקנדינבי, גרש החליט כי הגיע הזמן שהישראלים ייחשפו לתרבות ולמאכלים שבדיים ולא רק באמצעות ביקור ברשת הרהיטים העולמית IKEA וטעימת הקציצות והעוגיות השבדיות שלאחר מסע הקניות. לכן, החליט לפתוח את ביתו בכל סוף חודש, ביום שישי, לארוחת ערב שבדית בסגנון ה-"סמורגוסבורד"- ארוחת מזנון שבאופן מסורתי כוללת ארבעה חלקים: החלק הראשון כולל מגוון של דגים, בחלק השני והשלישי מוגשים בשרים קרים, ומנות בשריות חמות, והחלק הרביעי כולל מבחר קינוחים שבדיים.

בתפריט "סמורגוסבורד" החורפי של גרש יוגשו:

במנות הפתיחה: סלמון מעושן עם ביצים מקושקשות וקוויאר, סלמון מעושן עם חזרת מצע לחם פריך, סלט תפוחי אדמה עם ביצים, שומר וסלמון מעושן, סלט ירוק עם גבינת עיזים ואוכמניות , סלמון מעושן עם בצל על בצק פילו אפוי, הרינג ברוטב קארי ותפוחים, הרינג ברוטב שום קלוי, סלט שומר עם כוסברה ושמיר, סלמון אפוי ברוטב צלפים, אנשובי ושמיר, גרבלקס עם שמיר וסלק מוגש ליד חרדל ביתי בוויסקי וקפה.
ובמנות החמות: רצועות עוף במרינדת כמון וזעפרן, קציצות שבדיות מלכותיות עם פירה תפוחי אדמה וריבת לינגון, מרק סלמון וקרם עם זעפרן
לקינוח: עוגת הנסיכה השבדית "פרינססטארטה" עוגת ספוג אוורירית שבדית מסורתית המורכבת משכבות של קרם וניל, ריבת פטל חמצמצה, קצפת אוורירית והכל מצופה בשכבה דקה של מרציפן, מאפי שמרים עם זעפרן ווניל, מאפי שמרים עם הל וקינמון, עוגת אורז וזעפרן עם ריבת אוכמניות, עוגת גבינה שבדית קלאסית מ- Småland, עוגיות ג'ינג'ר שבדיות לצד משקה וודקה וניל עם סיידר ומשקה חג מולד גלוג (Glögg).

ארוחת הפתיחה תתקיים ביום חמישי ה-19/12 בביתו של גרש בגבעתיים בהשתתפות נציגים מהשגרירות השבדית בארץ. ארוחת זו תשיק את סדרת הארוחות שתתקיימנה מדי חודש בהמשך, עבור הקהל הרחב, עם תפריט המשתנה לפי עונות השנה וחגים מיוחדים - בהרשמה מראש. מספר המקומות בכל ארוחה מוגבל!

להזמנת מקומות לארוחות החודשיות אצל אייל גרש בטלפון: 054.839.5469