מסעדות, הזמנת מקום במסעדה, חיפוש והמלצות על מסעדות בתי קפה וברים בישראל
Skip Navigation Linksראשי > עצמאות 2010 > השפים: מה זה קהל ישראלי?

השפים: מה זה קהל ישראלי?

ניר צוק, קורדיליה: שיהיה לקהל טעים ניר צוק, קורדיליה: שיהיה לקהל טעים
דפנה ברוך, פיתויים: לא קהל עדר דפנה ברוך, פיתויים: לא קהל עדר
השפים: הקהל הישראלי הוא אנין טעם השפים: הקהל הישראלי הוא אנין טעם
שאול בן אדרת, קימל: יינות מוצלחים בארץ שאול בן אדרת, קימל: יינות מוצלחים בארץ
הפעם אנחנו מכוונים את החיצים הפוך, אליכם, ושואלים את השפים שלנו מה הם חושבים עליכם, הקהל הישראלי שפוקד את המסעדות שלהם. רק דברים טובים, מבטיחים.

 שאלנו את השפים שלנו מה הם חושבים עלינו, הקהל הישראלי שפוקד את המסעדות שלהם. מצאנו הערכה רבה לאנינות הטעם הישראלית, למסעדה הישראלית ולדוגריות שמאפיינת אותנו גם כשאנחנו נכנסים למסעדה.

שף ניר צוק, מתחם ניק צוק

במסעדה הישראלית, שהשירות בה אינו פורמלי, המלצר מתחיל את השיחה עם הלקוחות ב"חבר'ה, מה עניינים".

אבל בעיניי המהות האמתית של המסעדה הישראלית היא הדאגה הכנה והאמתית שיהיה לקהל טעים. כך אני מקפיד לוודא שהאורחים שלי שבעים ומזהה מי יושב מולי כדי לדעת לפנות אליו ברמה שתגרום לו להרגיש בנוח.

שף דפנה ברוך, פיתויים

הקהל הישראלי הוא אנין וזוכר הכול, לטוב ולרע, והמסעדות הישראליות מצדן מתגמלות מבחינת המחיר והתפריט.

המסעדות הישראליות עונות על צרכים רבים. הרבה מבתי הקפה שלנו משלבים גם מסעדה וגם בר, מתוך ניסיון לתת מענה רחב ככל הניתן לכמה שיותר ציפיות של הקהל הישראלי, שאוהב לעשות הכול ובגדול: לקבל מנות גדולות ומספקות ומבחר חומרים רב בכל מנה, להתפנק ולהרגיש שקיבלנו את הטוב ביותר בעד הכסף. אם לא נקבל את הכול מהכול, ספק אם ניתן הזדמנות נוספת.

שלא כמו הקהל האמריקני שמתאפיין כקהל עדר נאמן שיכול לעמוד שעה וחצי בתור בשביל מאפין, הקהל הישראלי מזגזג יותר ומחפש את האינדיבידואליות גם בתוך הטרנד. 

שף יורם ניצן, מול ים

הקהל הישראלי הוא ישיר ואומר ברור ומיד מה הוא חושב עליך בלי גינוני טקס והתחנחנויות מיותרות. בשל הנגישות הקלה יותר לחו"ל, התפתח בעשור האחרון הקהל הישראלי מאד מבחינה קולינרית, וכיום אנחנו יוצאים הרבה, אנחנו אניני טעם ומבינים במה שאנחנו מקבלים על הצלחת. רמת הדרישות היא גבוהה, ובמלים יפות, אי אפשר לחרטט אותנו. אנחנו מוכנים לשלם אבל חייבים לדעת על מה, ואנחנו גם מבינים על מה.

לקהל הישראלי שממצה במהירות גבוהה את הכול יש סף רגישות נמוך, והוא מחפשים חידושים ושינויים. אבל לי יש לי רק מלים טובות, בכנות. נעים לי עם הקהל שמגיע אליי למסעדה. הפתיחות של הקהל הישראלי מאד מאתגרת אותי, במיוחד זו של התל אביבים.

שף איציק ברק, סופיה

הקהל הישראלי מבין באוכל. אנחנו מתנסים, נוסעים ואוכלים בעולם, ומתקדמים מבחינת הבנה ודרישה. בהתאם לטרנד העולמי אנחנו דורשים מהמסעדות שלנו אוכל בריא כמו דגים ובשר שאינו שמן. התפתחות ההבנה שלנו באוכל דורשת מהמסעדנים שבינינו לייצר חידושים ולשנות את התפריטים לפחות ארבע פעמים בשנה כדי לא לשעמם את הקהל מהר מדי. תרבות האכילה במסעדות כמו גם תרבות צריכת היין מתרחבת בקרב הקהל הישראלי הצעיר.

כמובן, יש לנו אהבה רבה לבשר ודחף לקבל בשר טוב: הנתחים המובחרים ביותר, על פי רוב בדרגת צלייה מדיום. מסעדה ישראלית טובה מתבססת על חומרי גלם ישראליים שנמצאים כאן.

שף שאול בן אדרת, קימל

הקהל הישראלי הוא קהל מצוין, לא פחות מקהל התיירים מאירופה, המסעדות הישראליות הן מסעדות מצוינות, לא פחות מהמסעדות האירופיות, השפים בארץ הם נהדרים, לא פחות מעמיתיהם האירופים. בעוד שנתיים-שלוש גם נעבור את אירופה, כי אנחנו מתקדמים בצעדי ענק.

המטבח הישראלי הוא מצוין כי הוא אוסף את כל הדברים הטובים מכל העולם ומרכיב מחדש קו אוכל מתובל שמשלב סגנונות רבים שמגיעים מכל מני כיוונים. מזרח, מערב, צפון ודרום – הכול מתחבר אצלנו. אפשר לייחס את התופעה הזו לכך שכולנו בסופו של דבר מגיעים מהתפוצות וגם לכך שאנחנו מבלים הרבה בעולם.

אנחנו מעצמת סושי, האסאדו אצלנו הוא כמו זה שבאורגוואי ובארגנטינה, אנחנו שולטים בטכניקות ובמוצרים של המטבח הצרפתי והאוכל האיטלקי הולך פה נהדר, בכל מסעדה. אין חומר גלם שלא ניתן להשיג בישראל: ירקות, פירות, עשבי תיבול, שמני זית, יינות וקונדיטורים מצליחים. הלחמים המעולים בארץ, שבהתחלה הוביל אותם ארז קומורובסקי, הם היום טעימים יותר מעוגות.

אני גאה להיות ישראלי, ולכן מבקש השנה לרחם על עובדי הניקיון ולכבד את האורחים הנוספים ולא להשאיר לכלוך אחרי המנגל.

יום עצמאות שמח.