תאבון של חורף


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

      אם הרגשתם שלאחרונה אתם אוכלים יותר מידי ואין לכם ממש הסבר הגיוני לדבר תוכלו בקלות לתלות את האשם במזג האוויר

אם הרגשתם שלאחרונה אתם אוכלים יותר מידי ואין לכם ממש הסבר הגיוני לדבר תוכלו בקלות לתלות את האשם במזג האוויר. מכיוון שהאדם שומר על חום גוף קבוע הוא צריך להשקיע אנרגיה בחימום הגוף כאשר קר בחוץ.

הדרישה המוגברת לאנרגיה גורמת לגוף לדרוש כמות מזון גדולה יותר. הסינים , כבר לפני 5000 שנה טענו כאכילה בחורף צריכה להיות שונה מאכילה קיצית. הם המליצו על אכילה של מזונות מחממים מבחינה אנרגטית בימי החורף לצורך חימום הגוף.

מה אפשר לעשות כדי לחמם את הגוף בעלות קלוריות נמוכה?

1. לאכול מאכלים חמים בתחילת הארוחה. מגע המאכל החם בחיך תורם לתחושת חימום דרך חיבור בין החיך לאזור במוח המשפיע על שובע ורעב. למשל מרק ירקות דל קלוריות בהחלט משמש פתרון.

2. לאכול מאכלים חמים אבל דלי קלוריות. למשל חליטות צמחים חמות בים הארוחות או משקאות על בסיס מרק דל בקלוריות.


3. לשלב בתפריט תבלינים מחממים שגם להם עלות קלורית אפסית. תבלינים כאלה לפי הרפואה הסינית הם : קינמון, הל, ציפורן, זנגויל, כמון, פפריקה מתוקה וכמובן גם פלפל חריף אבל בו צריך לנהוג זהירות בכמויות.

4. לשלב בתפריט דגנים מלאים וקטניות הנחשבים מחממים לפי הרפואה הסינית. אמנם העלות הקלורית שלהם אינה אפסית אבל הם משביעים ומחממים ולכן בסופו של דבר נאכל פחות קלוריות.


5. לשלב בתפריט ירקות כתומים ופירות יבשים הנחשבים מחממים לפי הרפואה הסינית.

6. להפחית מהתפריט מאכלים קרים ומקררים כמו ירקות ופירות טריים, מנטה ונענע, עשבי תיבול ירוקים .


7. מזונות קרים כדאי להוציא מהמקרר כשעה לפי אכילתם כמו ירקות, גבינות, מוצרי חלב וכו'

מרק ירקות סמיך
המרק הזה מבוסס על ירקות וכמעט ואינו מכיל פחמימות ולכן הוא דל בקלוריות. בגלל שמכינים מהירקות מחית הוא מקבל מרקם סמיך ומתאים מאוד גם לילדים (שלא ממש יודעים מה הכנסתם).

כמות לסיר משפחתי גדול

חומרים:
כף שמן
2 בצלים
3 גזרים
2 קישואים
2 תפרחות ברוקולי
כרובית בינונית
תפוח אדמה
בטטה בינונית
שורש סלרי
חופן פטרוזיליה קצוצה
מלח ופלפל לפי הטעם.

1. מקלפים את כל הירקות וחותכים לקוביות חוץ משורש הסלרי אותו משאירים שלם.
2. בסיר גדול מאדים בצל קצוץ בכף שמן עד שמזהיב. מוסיפים את כל שאר הירקות חוץ מהפטרוזיליה. מוסיפים מים לכיסוי הירקות ומבשלים כ30 – 40 עד שכל הירקות מתרככים. מוציאים את ראש הסלרי.
3. טוחנים את כל הירקות למחית בעזרת ממחה (בלנדר) מוט בתוך הסיר או במעבד מזון על ידי העברה של כל הירקות וחלק מהנוזלים. מוסיפים מים לפי הסמיכות הרצויה ואת הפטרוזיליה ומבשלים עוד 5 דקות. מגישים חם.