מסעדות, הזמנת מקום במסעדה, חיפוש והמלצות על מסעדות בתי קפה וברים בישראל

מסעדות ברחובות


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

כיום כאשר ענף המסעדנות נחשב לענף בו כל שני וחמישי אנו מתבשרים על פתיחתה של מסעדה חדשה, חשוב מאד ללמוד רבות אודות פתיחת מסעדה והפיכתה לעסק משגשג. בשנים האחרונות צצו להן מסעדות שונות אשר השפיעו על המהפכה הקולינרית בישראל. לצד ההצלחות, ישנן מסעדות אשר נפתחו ונסגרו. לפני פתיחתה של מסעדה חשוב מאד ללמוד ולהבין היטב כיצד מתנהל העסק ולבחון את פתיחת המסעדה בראייה מקיפה.

בניסיון לשרטט קווים לדמותם של המסעדנים, נדמה כי מסעדן מצליח יכול להיות איש הייטק או אנשים צעירים אחרי צבא שפתחו כמה קופות חסכון על מנת להגשים את החלום הגדול ולפתוח מסעדה. העיר תל אביב למשל מציעה שלל מסעדות כגון מסעדות כשרות, אבל גם מסעדות איטלקיות בתל אביב ועוד סוגים שונים. אם בעבר תל אביב נחשבה למעוז הקולינריה, אז כיום ניתן לראות כי ערים אחרות התעוררו ובעלי מסעדות מזהים את הפוטנציאל גם מחוץ לעיר תל אביב. כך למשל ניתן לראות לא מעט מסעדות ברחובות אשר מגישות לסועדים שלל מנות בהתאם לטרנדים האחרונים בתחום.

הכל מתחיל בכותרת

כיום בתקופה בה אנו חיים, כאשר אנשים רצים ממקום למקום ואין להם זמן להתעכב על כותרות ארוכות הסוד טמון בכותרת הנכונה. בעת ההחלטה לפתוח מסעדה לצד מסעדות ברחובות יש צורך להביא בחשבון את עניין הכותרת. אותה כותרת של המסעדה מופיעה על גבי שלט בחוץ ומזמינה אנשים להיכנס למסעדה ולכן צריך לחשוב על שם שימשוך את העין. כיום ברור לכולם כי מסעדה טובה אינה נחשבת סיפור הצלחה רק בשל המנות אלא גם בשל אותה חשיבה שיווקית אשר מסייעת ללקוחות להחליט האם להיכנס למסעדה או לא.

אותה כותרת יוצרת עניין בקרב הלקוחות. מה הכוונה? לקוחות אשר מעוניינים לבחור מבין שלל מסעדות ברחובות ורוצים אוכל מסוים יגיעו למסעדה בה שמה של המסעדה מרמז על המאכלים בה. מכאן חשוב מאד לא להתחכם יתר על המידה אלא בכל זאת לדעת לשלב כותרת מתאימה על מנת שקהל היעד יבין בדיוק לאן הוא הגיע. אחרי הכל, קהל יעד המחפש לאכול במסעדת דגים לא ממש מצפה למצוא שם של מסעדת דגים ובה מוזכרת המילה קרואסון.

מסעדות ברחובות ותפיסת הלקוחות

ההחלטה לפתוח מסעדה בין שלל מסעדות ברחובות צריכה להיות מבוססת על הבנת הלקוחות. אחרי הכל, הלקוחות הם קהל היעד אשר מגיע למסעדה ולכן חשוב מאד להבין את הצרכים שלהם. לקוחות אשר בוחרים מסעדה עושים זאת בהתאם לכמה פרמטרים:


  • מחיר: לקוחות אשר מגיעים למסעדה מצפים לשלם סכום מסוים עבור מנה. אותו לקוח יודע כי הוא צפוי להוסיף כסף בשל הזמנת שתייה וקינוח. מכאן מסעדה אשר מכניסה מנות יקרות לתפריט תתקשה לייצר הבנה בקרב קהל הלקוחות. לכן, בעת פתיחת מסעדה ראוי לחשוב על המחיר שיגרום ללקוחות להישאר ולא ללכת לחפש מסעדות אחרות.

  • לצאת או לא לצאת: כאשר לקוחות מגיעים למסעדה הם חושבים רבות אודות ההזמנה. השאלה מה נאכל בעת ההגעה למסעדה הינה שאלה חשובה למדי. סושי או איטלקי? לקוחות אשר חושבים רבות על האוכל אותו יזמינו במסעדה יודעים מה תהיה פחות או יותר ההוצאה הכספית.

  • מיתוג: לקוחות המחפשים מסעדה בין שלל מסעדות ברחובות מעוניינים לבחור מקום אשר זכה לחוות דעת חיובית. אף אחד לא ממש ירצה להגיע למסעדה אשר קיבלה ביקורת לא טובה. מכאן מיתוג טוב של מסעדה משנה את המסעדה ממסעדה רגילה למסעדה שכדאי להגיע אליה. בעת מיתוג מסעדה, חשוב מאד לבחון היטב את התפריט על מנת לייצר חוויה משמעותית עבור קהל הלקוחות.