Skip Navigation Linksראשי > סדנאות בישול > סדנאות בישול> סדנאות בישול בספיסס

פשוט בריא


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

''כל המנות שהוכנו בסדנה הן מספרה החדש של פיליס: חומוס מעדשים אדומות, סלט עדשים ים-תיכוני, גבינת פטה וזיתים, קישואים ממולאים בקינואה ועוד...'' נעמה הלוי פגשה את כוהנת הבריאות, פיליס גלזר, בסדנת בריאות חווייתית בספייסס

היכונו, היכונו! כתבה זו היא שיר הלל למזון בריא. כמעריצה גדולה של ירקות, דגים ומוצרי חלב שמחתי מאוד ללכת לסדנת בריאות בהנחיית פיליס גלזר, להתנסות במה שיש לטבע להציע, וגם ללמוד כמה דברים חדשים על בריאות.
בריאות זה הטרנד היום. את האמת, זהו הטרנד כבר כמה שנים, ואני מאוד שמחה על כך. באזור מגוריי וגם ליד ההורים שלי יצרו שבילים ארוכים לצעדות. כשהתחלתי לעשות הליכות מוקדם בבקרים, גיליתי כמובן שאני לא היחידה. המוני אנשים עושים הליכות בבגדי ספורט חדשים ומבהיקים כשאופניים משייטים סביב. בשבילי זהו כמו תחביב חדש שהפך לדרך חיים. היום אני לא מוותרת על מנת גורמה במסעדה אהובה, ובישולים הפכו להיות עניין של בריאות. והבריאות, כפי שראינו בסדנה של פיליס, יכולה להיות חוויה טעימה מאוד.

את הסדנה עשינו ב''ספייסס'' - חנות למוצרי בישול, תבלינים ומאכלי עולם שונים, שבתוכה איזור מיוחד שהוקצה להעברת סדנאות בישול. ל''ספייסס'' שלושה סניפים - ביהוד, בצומת ביל''ו ברחובות ובשכונת הדר יוסף שבתל-אביב. בסניף ביל''ו בו היינו, הסדנה הינה מעשית: המשתתפים לא סתם לוקחים חלק פעיל בהכנת האוכל, הם פשוט מכינים אותו.

מי לא מכיר את הכוהנת הגדולה של האוכל הבריא, פיליס גלזר? פיליס, הייתה הראשונה להוצאת ספר בישול צמחוני ''חגיגה צמחונית''. מאז הספיקה לכתוב גם את ''המטבח של פיליס'', שעל כריכתו היא מצולמת במטבח האמיתי שלה. ולאחרונה הוציאה ספר חדש - ''פשוט בריא'', ממנו הכנו בסדנה מנות מנצחות של ממש.

מאחר ומעולם לא הייתי בסדנת בריאות בעבר, מאוד סיקרן אותי האירוע. פגשנו, חגית ואני את עדה ואיילת, שתי נשים חמודות ומעניינות שאיתן גם בישלנו כל הערב. איילת דואגת לסביבתה וממחזרת כל דבר אפשרי, כולל את התיק הסופר-מגניב שהגיעה איתו לסדנה, שהיה מקושט בכל מני חומרים ממוחזרים. לסדנה הגיעו רק נשים, אך גברים - אל תירתעו! היה לנו גם את רפי, שנהנה מכל רגע ואף צילם את כל המנות. בסך הכל היינו כששה-עשר איש.

קיבלנו הרצאה מצוינת והמון עצות מפיליס, שחלקה איתנו קטעים נרחבים מספרה החדש. תבלינים, אומרת פיליס, הם ויטמינים. למשל, כורכום וג'ינג'ר נחשבים לאנטי-דלקתיים ורצוי לאכול כמויות מהם. בספרה החדש היא מתארת פירמידה של סוגי מזון שונים על פי חשיבותם לגופנו: דגים, דגנים וקטניות, ירקות ופירות, אגוזים ועוד.

לאחר הדיבורים עברנו לאוכל- אילו צבעים! אילו טעמים! חגיגה לעיניים וגם לבלוטות הטעם. כל המנות שהוכנו בסדנה הן מספרה החדש של פיליס, ששמו כשם הסדנה - ''פשוט בריא'': חומוס מעדשים אדומות, סלט עדשים שחורות ים-תיכוני עם פלפלים בצבעים, גבינת פטה וזיתים, קישואים ממולאים בקינואה ועשבי תיבול עם תבלינים ריחניים ומיוחדים, פירות יבשים, ''שולחן פולנטה'' - מעין דייסת קמח תירס ש''הופכת'' למעין פיצה - אותה קישטנו במיני רטבים - עגבניות, פרמז'ן ופטריות מוקפצות, אורז אדום (ולא אורז מלא) עם חמוציות, סלרי טרי, פקאנים, ושני קינוחים מתוקים שבעקבותיהם החלטנו חגית ואני, שאנחנו אוהבות חלבה. הקינוח הראשון - עוגת פירות יבשים חמה מהתנור ועשירה מאוד, והשני - טראפלס חלבה שהכנו בעצמנו באמצעות: טחינה, דבש, נבט חיטה וגרעיני חמניות. לאחר הגלגול לכדורים עטפנו את החלבה, מעשה ידנו באבקת קקאו וב''קרוקנט'' - תערובת אגוזים וקורנפלקס קלויים ומסוכרים וגם קישטנו במעט דבש.
אני חייבת לציין הערה קטנה. בטח שמתם לב שהקינוחים לא בהכרח דיאטטיים אבל בהחלט שופעים בויטמינים.

ולסיום: שיר הלל לבריאות וחיים טובים:
הידד לעדשים בצבעים השונים
לגבינות ופלפלים ושילובי טעמים
לדגנים המלאים בחלבונים עשירים
שלפעמים יש להם שמות טיפה מוזרים
לתבלינים צבעוניים המחזקים את גופינו
לתבלינים הירוקים הקרובים לליבנו
הכל טרי , הכל אפשרי , הכל מאוד טעים והעיקר -
בריא! לחיים!

ספייסס
קהילת סלוניקי 11, הדר יוסף
03-6475555

ביל''ו סנטר, קרית עקרון
08-9455223

אלטלף 1, א.ת. יהוד
03-6326320