Skip Navigation Linksראשי > סופרים קלוריות > מיה אוכלת נכון> פירות קיץ: תעלול או תענוג?

תעלול או תענוג


מוקד הזמנת אירועים במסעדות

פירות הקיץ הם טעימים, כייפיים, ועשירים בנוגדני חמצון, המסייעים במניעת מחלות וקידום הבריאות. מצד שני, הם מכילים שפע של סוכר, ונחשבים למנת פחמימה המקבילה ללחם, אורז או פסטה. ההמלצה, כמו תמיד, היא לאכול במידה

לאחרונה, ארגון הבריאות העולמי (WHO) מסר כי הגברת הצריכה של ירקות ופירות יכולה לסייע במניעת מחלות כרוניות, אשר ביניהן מחלות לב וכלי-דם, סוכרת מסוג 2 , סרטן השד, סרטן המעי-הגס, אוסטיאופורוזיס ועודף משקל. מחלות אלו ידועות כיום כגורם התמותה הגבוה ביותר ברחבי העולם.

כל הפירות עשירים בנוגדי חמצון (הנקראים אנטי-אוקסידנטים) ורכיבים נוספים הנחוצים לפעילות תקינה של הגוף, למניעת מחלות שונות ולקידום הבריאות. כמו כן, הם מסייעים בפעולת מעיים תקינה. יסוד נוגדי החמצון הנמצא בפירות, עוזר לנטרל חומרים מזיקים המכונים רדיקלים חופשיים, הנוטים להרוס תאים ולעודד הזדקנות ומחלות, ובכך מסייע בהקטנת הסיכון למחלות.

הרבה פירות מכילים סיבים תזונתיים, ועוזרים בעיכול יעיל ותחושת שובע, בנוסף לכך שהם מקור מצויין לויטמינים, מינרלים וסוכרים זמינים. הפירות, מלבד הקוקוס, אינם מכילים שומנים, חלבונים או אלכוהול. טעמם המתוק אהוד על רוב המבוגרים והילדים, ולכן לא קשה לשכנע באכילתם.

התעלול
עם כל יתרונם של הפירות, צריך לזכור שלא מומלץ לאכול מהם יותר מדי. רבים חושבים כי פירות, כמו אבטיח, הם ''רק מים'', ולכן ניתן לאכול מהם באופן חופשי. אולם פירות, ולא משנה אם הם מתוקים, חמוצים, מתקתקים או תפלים, עשירים בסוכר הנקרא פרוקטוז. כל מנת פרי שווה לפרוסת לחם, חצי כוס אורז או חצי כוס דגני בוקר, כלומר לכ- 20 גרם פחמימה, במקרה הטוב. כש''יורדים'' על חצי אבטיח, חשוב לזכור כי אנו עלולים ליצור העמסת סוכרים, ובעצם לאכול ארוחה השווה לבאגט שלם, 3 פיתות או 7 פרוסות לחם. ואחר כך, אנחנו לא מבינים איך העלנו 2 ק''ג בחודש בקיץ.

התענוג
למבוגר, מומלץ לאכול עד שלוש מנות פרי ביום, כשמנה שווה לכוס פרי חתוך, או מנה בגודל כף יד בינונית. יש לאכול את הפירות רק בין ארוחות, כחטיף של ארוחת ביניים בבוקר או אחה''צ, או כמנת פרי כיפית לפני השינה. העיקר שתהיה בגודל סביר. יש לאכול רק שעה או שעתיים אחרי האוכל.

ואם לא צורכים מספיק פירות?
אסור לשכוח שהגוף צריך את המנה היומית של הויטמינים, גם אם מעדיפים להימנע, מטעמי דיאטה או סוכר, מאכילת פירות. שימוש יומיומי במולטיוטמין המכיל את כל סוגי הויטמינים והמינרלים החיוניים במינונים המומלצים, הינו הפתרון הפשוט והנוח להשלמת ויטמינים ומינרלים חיוניים בכלל, ולמערכת החיסון בפרט.

בתיאבון.

מיה בן אפרים הינה תזונאית ודיאטנית קלינית(Bsc) , ומייסדת חברתFood Coaching , אימון אישי להרזיה.