טל פיליפ מזרחי - על מסעדת החבית 23/04/2014
ביום האחרון לפסח, לקחתי את אישתי לארוחת צהריים במסערת החבית שבחוף דדו בחיפה. הזמנו חומוס, צ'יפס וסלט עוף אשר מגיע עם אגוזי מלך. הארוחה החלה יפה עד שאישתי נגסה בקליפת אגוז שהיתה כחלק מהסלט. אישתי גיששה בחלל הפה וחשה שאולי סדקה שן בצד ימין למעלה. אך מכל מקום דרשנו לראות את האחראי בכדי לידע אותו על שארע משני טעמים:א. כדי שאירוע כזה לא יקרה לשאר לקוחות המקום. ב. כדי שיהיה תיעוד לכך שאירוע כזה קרה במסעדה במידה ויתברר כי אכן יש נזק. (כמובן שבשלב זה הוצאתי את הפלאפון שלי ככלי תיעוד)
פנינו למלצרית, וזו קראה "לאחראי". זה הגיע אליינו לאחר דקות מספר, והעלנו בפניו את תלונתינו. ראשית האדם הצהיר שהוא אחראי הושבה והמאבטח של המקום, הוא שאל לשלומה של אישתי, אך לאחר שסיפרה לו שקיים סיכוי שסדקה את אחד משינייה. הוא המשיך לשאול לשלומה, והוסיף "אבל לא קרה כלום". אישתי חזרה על כך שהיא חושדת שסדקה את אחת משינייה. הברנש טען כי את חבילות האגוזים הם מקבלים מבחוץ, ולכן אולי קיים סיכוי קטן שקליפה היתה באריזה, אבל זה לא אשמת המסעדה. היתה הרגשה כאילו נציג המסעדה לא רוצה לקחת אחריות על האירוע, אך מוכן להזמין אותנו על קפה\תה על חשבונו. ההרגשה הזאת רק החמירה כאשר אותו ברנש שם לב לכך שאני מקליט את השיחה, הוא ביקש ממני להזדהות, וכמובן הזדהתי. אך גם לאחר מכן "תחושת ההתנערות מאחריות" אחזה בשניינו.
מה הייתי משנה?
ובכן הייתי מצפה מאדם אחראי, שגילה אמפטיה גדולה (ואף סיפר לנו על אירוע דומה שקרה לו כלקוח במסעדה בת"א) שיציעה חלופות ראליות. דהיינו לא קפה\תה על חשבון הבית, אלא לבקש את מספר הטלפון שלנו, בכדי שיהיה ביכולתו לעקוב אחר האירוע, ולוודא שאישתי לא סבלה חבלה.
ולתעד את האירוע בכדי שיהיה אפשרות לבחון את פעילות השוטפת, ויהיה ניתן לתקן ליקויים.